شناسهٔ خبر: 39070930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بازگشایی مترو ووهان چین بعد از دو ماه تعطیلی

مترو ووهان بعد از دو ماه تعطیلی پذیرای 11 میلیون نفر شهروند این شهر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، چندین خط مترو در ووهان پس از وقفه 65 روزه ناشی از شیوع کروناویروس از اولین مسافران خود استقبال کردند.

حدود 184 ایستگاه مترو، مجهز به اسکنرهای حرارتی برای حمل و نقل مسافران با دستورالعمل رعایت فاصله اجتماعی آماده به کار شده است.

هیچ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در روز جمعه در چین گزارش نشده است و در مجموع 54 مورد جدید گزارش شده، همه از خارج وارد کشور چین شدند.
با وجود تحولات امیدوارکننده، برخی از محدودیت‌های سفر تا 8 آوریل، زمانی که قطارهای خروجی و پروازها از سر گرفته شود، همچنان برقرار خواهد بود.

از روز چهارشنبه، اتوبوس‌ها در خیابان‌های استان مرکزی هوبی تردد دارند و 117 مسیر، خدمات خود را دوباره آغاز کردند.

کسانی که می خواهند وارد شهر شوند، باید دارای تاییدیه از مراجع بهداشتی و کد سبز در برنامه تلفن همراه خود باشند و هیچ ارتباطی با بیماران مشکوک به کروناویروس یا افرادی که آزمایش آنان مثبت بوده، نداشته باشند. همین قانون برای کسانی که مایل به ترک ووهان پس از 8 آوریل هستند، نیز اعمال خواهد شد.

بر اساس آمار منتشر شده، تاکنون تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان حدود 600هزار نفر اعلام شده است.

طبق آمار رسمی، تعداد کل موارد تایید شده به کووید-19در چین 81394 نفر و 3 هزار و 295 مورد آنها منجر به مرگ و میر شده است.

چین در تلاش برای جلوگیری از وقوع موج دوم شیوع ، محدودیت‌هایی را برای ورود خارجی‌ها اتخاذ کرده و روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی ملی اجازه دارند فقط یک مسیر برای پرواز به هر کشوری داشته باشند.

انتهای پیام/
 
 

نظر شما