شناسهٔ خبر: 39070859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|غربالگری ۹۵ درصد جمعیت استان/پارک های ارومیه برای عدم حضور مردم نوارکشی شد

دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان غربی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در سومین بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان آذربایجان غربی گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

نفت سفید فصل بهار بیش از 100 هزار خانوار نفت سفید منطقه ارومیه در کارت بانکی خانوارها شارژ شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: بالغ بر 100 هزار خانوار نفت سفید سوز در مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی وجود دارد که براساس برنامه ریزی صورت گرفته سهمیه فصل بهار این خانوارها به مقدار 400 لیتر در کارتهای بانکی سرپرست خانواده شارژ شد

 احمد مجرد افزود: آخرین مهلت دریافت سهمیه نفت سفید ویژه فصل بهار تا 25 خرداد 99 می باشد و پس از آن امکان دریافت سهمیه وجود ندارد

وی افزود: این میزان سهمیه نفت سفید، عمدتا برای مصارف آب گرم بهداشتی خانوارها پیش بینی شده است

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 225 میلیون لیتر سوخت زمستانی نفت سفید در بین خانوارهای شهری و روستایی توزیع شده است.

پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت روز پاسدار

در متن پیام محمدمهدی شهریاری آمده است:

پاسداران آزادگان و رادمردانی با آرمان‌های الهی و جهان شمول هستند که حفاظت و نگهبانی از نظام اسلامی را وجهه همت و غیرت خود قرار داده اند و در سرنوشت سازترین لحظات تاریخ از متن مردم برخاسته و شجاعانه و استوار در مسیر نیل به حق و حقیقت گام بر می دارند.

گرامی می داریم یاد و نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی پاسدار رشید اسلام را که الگویی فاخر از منش پاسداری از میهن اسلامی بود و امروز هم پاسداران رشید در جای جای ایران در سرزمین پرافتخار آذربایجان غربی در عرصه های امنیت و سازندگی، اجتماعی و فرهنگی و صیانت از آرمانهای انقلاب جانانه حضور دارند و نقش آفرینی جدی آنان در مبارزه با ویروس کرونا گوشه ای ناچیز از این مسئولیت پذیری در قبال مردم است.

اینجانب سوم شعبان ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار را به همه پاسداران ایران عزیز بویژه پاسداران رشید استان آذربایجان غربی تبریک گفته و توفیقات روز افزون همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

جانباز خویی به همرزمان شهیدش پیوست

فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: جانباز 70 درصد سردار «محمد علی کریم نژاد» که در تاریخ 61/5/3 در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات رمضان بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه دو چشم مجروح و بعنوان جانباز بصیر بودند، پس از سال‌ها تحمل جراحات جانبازی در تاریخ 99/1/8 به فیض عظمای شهادت نائل آمدند‌.

125 فقره پرونده احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی در آذربایجان غربی تشکیل شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از اول اسفند 98 تاکنون، 125 فقره پرونده احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی در آذربایجان غربی تشکیل شد.

وی بیان کرد: در نتیجه 125 فقره پرونده تخلف احتکار و گرانفروشی به ارزش بیش از 4278 میلیارد ریال کشف و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 652 هزار لیتر ضد عفونی کننده تولید و جهت استفاده عموم توسط دانشگاه علوم پزشکی توزیع شده است.

پارکهای سطح شهر برای عدم حضور مردم و تجمع نوارکشی شدند/ 13 بدر اجازه حضور مردم در فضاهای سبز را نخواهیم داد

محمد حضرت پور با انتقاد از حضور برخی خانواده ها در پارکهای سطح شهر و تجمع در این مکانها گفت: پارکهای ارومیه نواربندی شدند تا جلوی حضور مردم در این فضاها گرفته شود.

وی افزود: در 13 بدر امسال نیز اجازه تجمع، حضور و چادر زدن هیچ کس را در تمامی فضاهای سبز شهری نخواهیم داد.

95 درصد جمعیت آذربایجان غربی غربالگری کرونایی شدند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 95 درصد جمعیت استان در قالی طرح بسیج ملی غربالگری تحت پوشش قرار گرفتند گفت: طبق آمارهای وزارت بهداشت و سامانه سیب، تا هشتم فروردین 2 میلیون و 571 هزار و 52 نفر در طرح غربالگری کرونا مورد سنجش وضعیت سلامت قرار گرفته و آذربایجان غربی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

افزایش سرعت در اکثر معابر شهری آذربایجان غربی

سرهنگ فرمانی اظهار داشت: پلیس راهور حامی پویش در خانه بمانیم می باشد و درخواست عاجزانه بر حمایت از این پویش دارد،چرا که افراد حاضر در خودرو می توانند ناقل ویروس به یکدیگر باشند.

رئیس پلیس راهور استان اذعان داشت:کاهش سفرها باعث خلوتی معابر و جاده ها گردیده که متاسفانه بعضا شاهد تصادفات سهمگین به دلیل عدم رعایت سرعت های مجاز از طریق تعداد معدودی از رانندگان هستیم.

وی در پایان اضافه نمود:پلیس راهور در معابر درون شهری و بزرگراه ها حضور شبانه روزی داشته و با استفاده از تجهیزات کنترلی برابر مقررات با تخلفات مورد نظر برخورد می کند.

انتهای پیام/ 7584/ع

نظر شما