شناسهٔ خبر: 39070793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتائب حزب الله: تحریم آمریکا در مقاومت عراقی ها بی تاثیر است

بغداد - ایرنا - «کتائب حزب الله عراق» ضمن تبریک پیوستن گروهی از مومنان به آنچه که «لیست تروریسم و تحریم آمریکا» نامیده می شود، تاکید کرد که اقدام های واشنگتن پیوستگی و مقاومت ملت عراق را برهم نخواهد زد.

صاحب‌خبر -

کتائب حزب الله امروز (شنبه) در بیانیه ای که در پایگاه رسمی خود منتشر کرد، نوشت که کشور شر و تروریسم اول در جهان (آمریکا) صدور آنچه که لیست تروریسم و تحریم نامیده می شود در حق شرکت هایی که به جامعه و مقدسات خدمت می کنند و مجاهدانی که در برابر برنامه های شیطانی در عراق و منطقه ایستادگی کردند را تکرار کرد.
بیانیه ادامه می دهد که جهان از اقدامات دشمنانه و سیاست های خبیثانه آمریکا که چیزی جز جنگ، تروریسم، توطئه ها و کشتار ملت ها نبوده خسته شده و شیوع ویروس وحشتناک کرونا تنها بخشی از جنایات آمریکا علیه بشریت است.
کتائب حزب الله با تبریک پیوستن گروهی از مومنان عراق به لیست تروریسم آمریکا، تاکید کرد که این اقدامات ظالمانه بن بستی که بر اثر افزایش تنش و مخالفت مردمی با حضور نظامی غیر قانونی آمریکا در عراق به وجود آمده است را بر دولت شر آمریکا تنگ تر خواهد کرد.
کتائب حزب الله همچنین افزود که اگر دولت آمریکا فکر کند که می تواند همبستگی ملت و مقاومت عراق را برهم زند و یا با برخی اقدام های خبیثانه حضور خود در کشور ما را طولانی تر کند، دچار توهم بزرگی شده است.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: آمریکا بداند که تمامی روش های تحمیل سلطه آن به صخره ای که مردان عراق برای او و مزدورانش به وجود آورده اند، برخورد خواهد کرد و خداوند حافظ مومنان است.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور به اصطلاح ضد تروریسم هشتم اسفند گذشته اعلام کرد که «احمد الحمیداوی» دبیرکل کتائب حزب الله عراق تحت تحریم این کشور قرار گرفته است.

در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه گذشته نیز ( ۲۶ مارس) ۲۰ فرد و شرکت مستقر در ایران و عراق را تحریم کرد. 

این تحریم های جدید شامل ۱۵ فرد و ۵ نهاد مرتبط با ایران است. آمریکا ادعا کرده این تحریم‌ها در راستای مبارزه با تروریسم اعمال شده است.

«محمد سعید البهادلی»، «محمد الغریفی»، «شیخ عدنان الحمیداوی»، «علی حسین المنصوری» شهروندان عراقی و «علی فرهان اسدی»، «ماشالله بختیاری»، «علیرضا فداکار»، «مهدی قاسم زاده»، «ولی قلی زاده»، «محمد جلال مآب»، «سید رضا موسوی فر»، «سید یاسر موسوی فر»، «حسن پلارک»، «حسن سبزی نژاد» و «مسعود شوشتری پوستی» شهروندان ایرانی، افرادی هستند که در فهرست تحریم جدید آمریکا قرار گرفته دارند.

نهادهای تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا نیز شامل شرکت خدمات دریایی و حمل و نقل «الخمائل» ثبت شده در عراق، شرکت بازرگانی «بهجت الکوثر» ثبت شده در عراق، شرکت سهامی خاص «متاجر نوین مدائن» ثبت شده در ایران، شرکت «سامان شیمی خاورمیانه» ثبت شده در ایران و ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند.

نظر شما