شناسهٔ خبر: 39070679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی: اکثر روسها اطلاعات رسمی درباره کرونا را باور ندارند

مسکو - ایرنا - مرکز نظرسنجی لوادا سنتر که در روسیه به دلیل گرفتن کمک های مالی از خارج، عامل خارجی شناخته می‌شود، مدعی شده که اکثر روسها اخبار و اطلاعات رسمی که از طریق رسانه های دولتی درباره گسترش کرونا در روسیه منتشر می شود را باور ندارند.

صاحب‌خبر -

نتایج نظرسنجی مرکز لوادا سنتر که در پایگاه اینترنتی این مرکز نظرسنجی منتشر شد، نشان می دهد که فقط ۱۶ درصد از روسها اخبار رسمی درباره گسترش بیماری کرونا در این کشور را بطور کامل باور دارند. 

۲۴ درصد پاسخ دهندگان گفتند که اخبار رسمی روسیه درباره گسترش کرونا را باور ندارند، ۳۵ درصد گفتند که فقط بخشی از این اطلاعات را باور دارند و ۲۲ درصد هم بخش قابل توجه این اخبار را باور نمی‌کنند.

ضمن اینکه سه درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی پاسخ به این سوال را دشوار خواندند.

این نظرسنجی از ۱۹ تا ۲۵ ماه مارس در ۱۳۷ منطقه در ۵۰ استان و جمهوری روسیه صورت گرفته است و در آن یک هزار و ۶۲۴ روس ۱۸ سال به بالا شرکت کردند.

در پاسخ به پرسش دیگر که اگر بیماری کرونا در روسیه بطور گسترده شیوع یابد آیا نظام بهداشتی این کشور آماده است با آن مقابله کند، ۱۳ درصد پاسخ مثبت داده و ۳۴ درصد گفتند که به احتمال زیاد آمادگی لازم وجود دارد.

۲۸ درصد شرکت کنندگان گفتند که به احتمال زیاد نظام بهداشت روسیه آماده نیست و ۲۰ درصد هم گفتند که بطور کامل آماده نیست و پنج نفر هم پاسخ دادن به این پرسش را دشوار خواندند.

تاکنون در روسیه ۵ نفر ازجمله ۴ نفر در مسکو بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانباخته اند و یک هزار و ۲۶۴ تن دیگر نیز تحت معالجه قرار دارند. 

نظر شما