شناسهٔ خبر: 39070677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش ویدئویی تسنیم| آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک در یزد / بسیجیان و پاسداران برای شکست کرونا به خط شدند

گروه استان‌ها ـ همزمان با سراسر کشور، رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه الغدیر استان یزد با حضور بسیجیان و پاسداران آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه الغدیر و بسیج استان یزد از صبح امروز در تیپ مردم پایه 18 الغدیر یزد آغاز شد و پس از برگزاری مراسم صبحگاه اقتدار، بسیجیان و پاسداران حاضر در این مراسم به سمت انجام ماموریت‌های خود حرکت کردند.

سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: پس از یک ماه تلاش شبانه روزی بسیجیان و پاسداران در حوزه مبارزه با ویروس منحوس کرونا، امروز همزمان با سراسر کشور و با دستور نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت در استان یزد کلید خورد.

وی افزود: ما برنامه‌های متعددی را در 9 کمیته متفاوت در یک ماه گذشته برای مبارزه با ویروس کرونا، با هماهنگی و همراهی ستاد مبارزه با کرونا در استان یزد داشتیم و اقدامات بسیار خوبی هم انجام شد و در گزارشات متعددی ارائه شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: امروز رزمایش بیولوژیک به صورت نقطه‌ای در روز اول دو ماموریت ضد عفونی و گندزدایی بلوار پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی به عنوان بزرگترین بیمارستان استان و نخستین بیمارستان یزد که بیماران کرونایی در آن مستقر شدند را بر عهده داشتند.

پورشمسی تصریح کرد: مقرر شد پس از اجرای میدان صبحگاه اقتدار در حوزه دفاع بیولوژیک و ارائه تجهیزات مبارزه با این عوامل میکروبی احتمالی در طبیعت و یا حمله احتمالی دشمن را به نمایش بگذاریم و سپس دوستان به سمت پاکسازی این دو منطقه حرکت کردند.

وی در ارتباط با مواد مصرفی برای ضدعفونی در این طرح گفت: ترکیبات نانویی با بهترین بازدهی و عملکرد در رفع آلودگی بیمارستان‌ها و مناطق آلوده در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: در دومین مرحله رزمایش، 12 ناحیه مقاومت بسیج با به کارگیری بسیجیان و ظرفیت سپاه و بسیج و با هماهنگی ستادهای مبارزه با کرونا شهرستان‌های یزد، رفع آلودگی از اماکن مهم، حساس و مناطق با بیشترین آلودگی انجام شود.

پورشمسی اظهار امیدواری کرد که در این دو روز اقدام مثبت و گام رو به جلو برای نابودی ویروس کرونا را داشته باشیم و سریعا بتوانیم این ویروس را از کشور حذف کنیم و مردم بتوانند زندگی طبیعی و معمولی خود را دنبال کنند.

ویروس کرونا ,

انتهای پیام/781/ش

برچسب‌ها:

نظر شما