شناسهٔ خبر: 39070552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر عنوان کرد:

در تعالیم اسلامی بر «تشویق به تولید، اعتدال و قناعت در مصرف» تاکید شده است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه رفاه و آسایش واقعی آدمی در مصرف بی رویه نیست؛ بلکه در بی نیازی و عدم وابستگی به دیگران است، افزود:در تعالیم آسمانی اسلام برتشویق به تولید و اعتدال و قناعت در مصرف تاکید شده است.

صاحب‌خبر -

«آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» رییس شورای فرهنگ عمومی و نماینده رهبر  معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری  شبستان  در  بوشهر ،  موالید مذهبی شعبانیه و فرا رسیدن روز پاسدار و روز جانباز را تبریک گفت و اظهار کرد: آسمانی ترین، جذاب ترین و مانا  ترین نام در تاریخ جهان، نام و راه امام حسین (ع) است.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه  آینده جهان به نام حسین (ع) رقم خواهد خورد و  راه حسین بن علی (ع) تنها راه آزادی و تمدن آفرینی الهی در آینده جهان است تصریح کرد : امام حسین (ع) هدیه عرش به زمینیان برای  آسمانی شدن است.

 

رسالت سومین پیشوای شیعیان؛ پاسداری از دین اسلام، دفاع از حق و عدالت خواهی

رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه راه و رسالت  سومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسین (ع) پاسداری از دین مبین اسلام و  دفاع از حق و عدالت خواهی مبتنی بر دستورات الهی و آموزه های قرآنی بود،  تصریح کرد: حب الحسین (ع) نجات بخش و کمال آفرین فردی و اجتماعی است.

 

وی به تفسیر آیه سی و پنج سوره مائده اشاره کرد و گفت: اهل بیت رسول الله  (ص) بهترین وسیله و واسطه های الهی برای توسل به درگاه پروردگار متعال  هستند.
 


 محبوب ترین کارها نزد پروردگار؛ میانه روی هنگام توانگری است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه حضرت  امام سجاد (ع) گفتند«آخرین توصیه خضر به موسی بن عمران (ع) این بود که از  محبوب ترین کارها نزد خدای بزرگ، میانه روی هنگام توانگری است»، عنوان  کرد: در تعالیم آسمانی اسلام بر «تشویق به تولید و اعتدال و قناعت در  مصرف» تاکید شده است. آیات و روایات فراوانی بر این اصل دلالت دارند؛  رفاه و آسایش واقعی آدمی در مصرف بی رویه نیست؛ بلکه در بی نیازی و عدم  وابستگی به دیگران است.

 

وی ادامه داد: اگر انسان بتواند خود را از تعلقات دنیایی برهاند و بی  نیاز سازد، راحت تر زندگی خواهد کرد تا اینکه با مصرف بی حساب آن امور،  خود را بی نیاز کند.

 

توصیه سید المرسلین به مومنین

استاد درس خارج مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر با بیان  روایتی از پیامبر اسلام (ص) که خطاب به گروهی از مومنان فرمودند«آنچه در  آن سکونت نمی کنید، مسازید و آنچه را نمی خورید، انباشته نکنید و از  خدایی که به سوی او محشور می شوید، بترسید»، گفت: برخی خود را از مسکن  مجلل، مرکب پیشرفته و بسیاری از زواید زندگی، بی نیاز می بینند؛ اما  گروهی دیگر با بهره مندی از این امور، خود را بی نیاز می پندارند. لذا  کسی که به دین اسلام هدایت یافته و دارایی در حد نیاز و مایه آبرومندی  دارد و ساده زیست و قانع است؛ خوشبخت و زندگیش منظم و پایدار است.

 

پایان پیام/ 647

نظر شما