شناسهٔ خبر: 39069587 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته آموزشی|طرز تهیه بیسکوئیت کره‌ای با تزئین آیسینگ+ عکس و فیلم

در این بسته آموزشی قصد داریم تا طرز تهیه کوکی کره‌ای با تزئین رویال آیسینگ و نقاشی روی آیسینگ را آموزش دهیم.

صاحب‌خبر -

**گروه تفریح و نشاط: مائده سادات میری: این روزها که مدام در خانه به سر می بریم بهترین فرصت برای یادگیری هنرهای جدیدی ست که همیشه دوست داشتیم آن ها را یاد بگیریم. ضمن اینکه یادگیری این هنرها می تواند به ما کمک کند تا از ساعت ها و روزهای خودمان بهترین استفاده را ببریم. اگر در خانه کودکی دارید که به شیرینی پزی علاقه نشان میدهد، به شما پیشنهاد می کنیم در این روزهای اعیاد شعبانیه، قدم به قدم با این بسته آموزشی طرز تهیه بیسکوئیت کره ای و رویال آیسینگ را با فرزند خود یاد بگیرید و این شیرینی را برای این روزها تهیه کنید. 

در این بسته آموزشی بنا داریم تا در چند بخش طرز تهیه کوکی کره ای، رویال آیسینگ، آشنایی با غلظت های رویال آیسینگ و نقاشی روی آیسینگ را آموزش دهیم.

نقاشی روی آیسینگ از جذاب ترین بخش ها و پرمخاطب ترین بخش هایی است که در مرحله پایانی درست کردن این کوکی ها می توان انجام داد.

این نوع از کوکی یا همان بیسکویت از زیر مجموعه های شیرینی های دکوری در قنادی است و اغلب افراد برای مزین کردن مهمانی های خود از این کوکی آیسینگ ها استفاده می کنند.

بعد از یادگیری کامل کوکی آیسینگ می توانید برای برگزاری جشن ها این کوکی های زیبا را درست کرده و با کیک و تزئینات جشن ها هماهنگ کنید. از سویی هم برای جشن های شخصی و مناسبتی مثل تولد نوزاد، هفت سین، روز مادر، روز پدر، روز دانشجو، روز معلم و اعیاد مذهبی بسته به مناسبت جشن از این کوکی های بسیار جذاب درست کنیم.

بهتر است در ابتدا تمامی لوازمی که تا پایان درست کردن این کوکی آیسینگ ها باید به همراه داشته باشید را لیست کنیم:

کاتر به شکل دلخواه، وردنه، سینی فر نچسب، قیف، ماسوره ساده، قلم نقاشی در دو سایز، قلم مخصوص آیسینگ، رنگ های مجاز خوراکی ژله ای، صفحه گردان برای کوکی آیسینگ.

 

** طرز تهیه کوکی کره ای

برای شروع باید طرز تهیه کوکی کره ای را یاد بگیرید:

مواد لازم: آرد سفید ۳۰۰ گرم، پودر قند ۱۰۰ گرم، کره ۱۵۰ گرم، تخم مرغ یک دد، وانیل یک چهارم قاشق چای خوری ، بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری.

 


طرز تهیه: ابتدا کره را که کمی در دمای محیط مانده است را با همزن برقی می زنیم تا جایی که کرم رنگ شود. سپس پودر قند را کم کم به آن اضافه کرده و بعد تخم مرغ و سپس وانیل و بکینگ پودر را افزوده و همزن برقی را خاموش می کنیم. در پایان نیز آرد سفید را کم کم به مواد می افزاییم و با نوک انگشت ورز می دهیم. چراکه اگر با کف دست ورز دهیم باعث روغن افتادن کره می شود. خمیر کوکی را داخل نایلون گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مراحل پخت کوکی ها در عکس های زیر قابل مشاهده است.

 

** برای مرحله بعد سینی فر، کاترهای مورد نیاز، نایلون و وردنه مورد نیاز است.

مرحله بعدی پهن کردن خمیر و کاتر زدن آن است. به این صورت که خمیر را از یخچال در می آوریم و بین دو نایلون با کمک وردنه پهن می کنیم. در این بخش توجه داشته باشید خمیر نباید زیاد گرم و به دمای محیط برسد و بهتر است برای کاتر زدن خمیرمان سرد باشد تا به راحتی قالب خورده و از کاتر جدا شود. در فیلم زیر این مراحل را ببینید:


                                               

 

سپس با کاتر مورد نظر خمیر را قالب زده و داخل سینی فر می گذاریم و در مدت زمان ۱۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر می گذاریم. البته به این توجه داشته باشید که در این فاصله زمانی مدام کوکی ها را چک کنید تا نسوزد.

این مرحله را نیز می توانید در فیلم زیر ببینید: 

 

 

** طرز تهیه رویال آیسینگ
 

 مرحله بعد طرز تهیه رویال آیسینگ است:

مواد لازم: سفیده تخم مرغ ۲ عدد، پودر قند ۵۰۰ گرم سه بار الک ریز کرده، وانیل نصف قاشق چای خوری، آبلیمو یک قاشق چای خوری.

 

طرز تهیه: ابتدا سفیده تخم مرغ را به مدت یک دقیقه با همزن برقی زده و بلافاصله وانیل و آبلیمو را می افزاییم. سپس کم کم پودر قند را اضافه می کنیم و با همزن برقی در یک جهت می زنیم. حال آیسینگ پایه ما آماده است و این نکته را باید بدانید که در طی مراحل بعدی و درست کردن غلظت های متفاوت، همواره باید روی کاسه ای که داخل آن خمیر آیسینگ قرار دارد را با نایلونی بپوشانیم تا هوا نکشد و خشک نشود.

در فیلم زیر مراحل درست کردن رویال آیسینگ را می بینید.

 

 

** آشنایی با غلظت های متفاوت آیسینگ

رویال آیسینگ برای قرار گرفتن روی کوکی دو غلظت مختلف و کاربردی دارد. غلیظ ترین فرم، غلظت روی کار. 

** آیسینگ مناسب برای دورگیری 

این نوع از غلظت آیسینگ برای دورگیری کوکی ها بسیار مناسب است. چراکه نه آنقدر سفت است که روی کار به خوبی ننشیند و نه آنقدر شل است که از دور کار بریزد. برای امتحان کردن این نوع از غلظت بهتر است که اگر آیسینگ مان سفت است قطره قطره آب به آن اضافه کرده تا به غلظت مورد نظر برسیم و سپس با چاقو یک برش خطی روی مواد انداخته و اگر تا ۱۰ ثانیه اثر چاقو محو شد، متوجه می شویم که آیسینگ مناسب دورگیری است.در فیلم زیر می توانید آشنایی با غلظت دورگیری را از نزدیک مشاهده کنید.

 

 

 

** غلظت آیسینگ برای سطح کار

این نوع از غلظت در آیسینگ مناسب برای پر کردن روی کوکی ها است. به این ترتیب که برای رسیدن به این نوع باید قطره قطره آب به خمیر اضافه کنیم تا به غلظت کمتر از ۱۰ ثانیه با روش چاقو برسیم. برای اطمینان از این غلظت از روش چاقو استفاده می کنیم به این صورت که با چاقو خطی روی آیسینگ انداخته و اگر تا کمتر از ۱۰ ثانیه محو شد غلظت متوسط ما آماده است. همچنین غلظت این نوع از آیسینگ باید طوری باشد که وقتی روی کوکی ها قرار گرفت منعطف و شبیه به عسل یا شامپو باشد.

در فیلم زیر آیسینگ روی کار را می توانید ببینید.

 

 

حالا دو قیف آماده کرده، یکی برای غلظت دورگیری که باید ابتدا ماسوره را داخل قیف گذاشته و بعد آیسینگ را داخل آن بریزیم و قیف دیگر نیز برای آیسینگ روی کار است. قیف ها را پر کرده و سر آن ها را مطابق فیلم گره می زنیم و مثل مداد در دست گرفته و با رعایت فاصله مناسبی مطابق فیلم زیر شروع به کار می کنیم.

برای اینکه آیسینگ داخل قیف خشک نشود بهتر است که یک دستمال کاغذی را مرطوب کرده و در یک لیوان قرار دهید و سپس قیف ها را داخل این لیوان قرار دهید تا زمانی که از قیف ها استفاده نمی کنید، آیسینگ داخلش خشک نشود.

** دورگیری کردن با آیسینگ

شما می توانید آیسینگ ها را همان طوری که داخل قیف است یا حتی قبل از پرکردن قیف، در یک ظرف در دار بریزید و قبل از بستن در ظرف، با کیسه فریزر محکمی بوشانید تا هوا به داخل آن نرود و سپس در ظرف را ببندید و در یخچال به مدت دو روز نگهداری کنید چراکه تاریخ مصرف این خمیر رویال آیسینگ تا دو روز است. در فیلم زیر مرحله دورگیری با آیسینگ را می بینید:

 

 

** پُر کردن سطح روی کوکی توسط آیسینگ

بعد از اینکه دورگیری کوکی را انجام دادیم باید بلافاصله داخل دورگیری و روی سطح کار را با قیف دیگری که با آیسینگی با غلظتی کمتر پر شده بود، پر کنیم. در فیلم زیر پر کردن میانه کوکی را می بینید:

 

 

 

** صاف شدن آیسینگ روی کوکی

بعد از آن با قلم مخصوص آیسینگ که در تصویر و عکس بدنه ای صورتی رنگ دارد و یا خلال دندان یا سوزن تمیز و استریل شده خمیر آیسینگ را به سطحی یکنواخت در آورده و در این مرحله می توان کوکی را در دست گرفت و کمی به چپ و راست تکان داد تا آیسینگ به طور یکنواخت روی سطح کوکی پخش شود. در فیلم زیر مرحله صاف شدن آیسینگ روی کوکی را مشاهده می کنید:

 

 

** نقاشی روی آیسینگ

حدود یک ساعت صبر می کنیم تا آیسینگ کاملا خشک شده و با ضربه ای فرو نرود. در این مرحله می توانیم هر شکل دلخواهی را روی این کوکی که با آیسینگ مناسب پر شده است نقاشی کنیم.

در این جا قلم نقاشی و رنگ خوراکی ژله ای لازم داریم. طرح مورد نظر را با استفاده از ماژیک خوراکی روی آیسینگ سفید کشیده و در ادامه با قلم و رنگ ابتدا دور آن و سپس داخلش را رنگ آمیزی می کنیم که در سه فیلم زیر به ترتیب آنها را مشاهده می کنید:

 

 

 

 

 

 

که در نهایت کوکی آیسینگ دایره ای شکل با طرح سنجد داخل کاسه را به ما می دهد که می توان برای سفره هفت سین از آن استفاده کرد.

 

در نهایت برای تزئین و محافظت کوکی آیسینگ آن را داخل کیسه کوچکی که می توانید از لوازم قنادی خریداری کنید قرار داده و به همراه روبانی آن را تزئین می کنید.

 

** طرز تهیه کوکی تخم مرغی با تزئین رویال آیسینگ

آیسینگ شیوه و روش های مختلفی دارد و بسته به نوع آموزش و خلاقیت هر فردی می تواند تهیه شود. یکی دیگر از این روش ها نیز کار با آیسینگ رنگی است. در روش بعدی می توانیم از ابتدا خمیر آیسینگ را با استفاده از رنگ های خوراکی رنگ کرده و سپس کار دورگیری و پر کردن سطح کوکی را انجام دهیم. توجه داشته باشید رنگ های خوراکی قرمز و مشکی از جمله رنگ هایی است که باید چند قطره داخل آیسینگ بریزید و با قاشق هم بزنید تا رنگ خوبی به شما بدهد اما در مورد سایر رنگ ها اینطور نیست و با افزدن حتی یک قطره به رنگ دلخواه می رسید.

نکته دیگر درباره زمانی است که می خواهیم رنگ ژله ای یا مایع به آیسینگ سفید اضافه کنیم. قطره قطره رنگ را بیافزاییم چراکه ممکن است غلظت مورد نیاز را به ما ندهد و یا زیاد شل شود و یا سفت.

برای این کار دو کاسه کوچک نیاز داریم که در یکی از آنها آیسینگ مناسب دورگیری و در دیگری آیسینگ مناسب روی کار را با استفاده از توضیحاتی که در بالا داده شد، درست می کنیم. فقط توجه داشته باشید در آیسینگ دورگیری مقدار رنگ کمتر و آب کمتری بریزید تا غلظت سفتی به ما بدهد و در آیسینگ روی کار باید این میزان از آب کمی بیشتر باشد.

سپس آیسینگ ها را در قیف ریخته و ابتدا دورگیری کرده و بلافاصله میانه کوکی ها را پر می کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما