شناسهٔ خبر: 39069549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

‌ نماد مینودر شهر قزوین یک ساعت خاموش می‌شود

قزوین- ایرنا - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از خاموشی نماد مینودر این شهر به مناسبت روز جهانی "ساعت زمین" خبر داد.

صاحب‌خبر -

داریوش قاسمی رور شنبه با اعلام این خبر افزود: امشب، نهم فروردین ماه روز جهانی "ساعت زمین" است که به همین مناسبت، به مدت یک ساعت نماد میدان مینودر به عنوان یکی از مهمترین نمادهای شهری قزوین، خاموش می‌شود.  
 وی ادامه داد: "ساعت زمین" یک رویداد جهانی زیست محیطی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در کشور استرالیا، برای ایجاد حساسیت نسبت به پدیده گرمایش جهانی شکل گرفت و فعالان این رخداد، هر سال با هدف جلب توجه جمعیت عظیمی از مردم جهان، در زمانی مشخص، زمین را تاریک می‌کنند.
این مسوول تصریح کرد : روز شنبه آخر ماه مارس میلادی مصادف با ۹ فرودین ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب به وقت محلی در شهرهای مختلف جهان، تمام وسایل برقی غیرضروری و لامپ‌ها به مدت یک ساعت، برای توجه به زمین و حفظ محیط زیست خاموش می‌شوند و در این روز،  سازمان زیباسازی شهرداری قزوین هم نسبت به خاموش کردن مهمترین نماد شهری خود اقدام کرده است.  
قاسمی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح برای نجات زمین در برابر پدیده گرمایش، بیان کرد: در حال حاضر، صندوق جهانی طبیعت (WWF) به عنوان بزرگترین سازمان غیر دولتی زیست- محیطی جهان، مجری اصلی این برنامه است و هر شخص و سازمانی می‌تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد که شهرداری قزوین هم همسو با اجرای این طرح نماد مینودر را به عنوان شاخص‌ترین نماد شهری خاموش می‌کند.  
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با تاکید بر این موضوع که هدف از این حرکت نمادین، جلب توجه مردم، نسبت به وضعیت فعلی زمین است، گفت: گرمایش زمین موجب تغییر اقلیم و رخداد اتفاقات زیادی در محیط زیست شده که آثار بر جا مانده از آن بر روی زندگی بشر نیز قابل مشاهده است.
وی گفت: همه ما باید از زمین و محیط زیستی که میراث گذشتگان است صیانت و پاسداری کنیم و آن را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

نظر شما