شناسهٔ خبر: 39069018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمدی:

سعی کردیم در ذوب آهن آرامش ایجاد کنیم/ پرونده‌های حقوقی باشگاه را کسی نمی‌تواند به نام خود کند

یوسف نصر

مدیر عامل باشگاه ذوب‌‎آهن با بیان اینکه سعی کردیم در ذوب آهن آرامش ایجاد کنیم، گفت: اتفاقات پرونده‌های حقوقی باشگاه را کسی نمی‌تواند به نام خود کند، چراکه در هیئت‌مدیره و شرکت سهامی ذوب‌آهن تصمیم گیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

 جواد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اینکه آیا پیش از تعطیلات عید باشگاه ذوب‌آهن با تعطیلی لیگ مخالف بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به حضور رادوولویچ در شروع نیم فصل دوم و اینکه روند رو به رشد تیم ما خوب بود، برابر تیم‌های مدعی توانستیم امتیاز کسب کنیم. البته متاسفانه تصمیمات ناصحیح داوری باعث ایجاد لطمات بسیار زیادی به تیم ما شد و این اتفاق در حدی بود که فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه رسما این موضوع را قبول و از بابت این اتفاق عذرخواهی کرده است. پیگیر این موضوع هستیم تا در آینده این اتفاقات تکرار نشود.

وی ادامه داد: تمام این موضوعات نشان می‌دهد که با توجه به سپری کردن بازی‌های دشوار، نقاط ضعف تیم ما کاهش و گاها برطرف شده است. درک متقابلی بین بازیکنان و مربی اتفاق افتاده و روز به روز پیشرفت کردیم، اما متاسفانه با ویروس کرونا مواجه شدیم و اولویت مهم‌تری همچون سلامتی در میان آمد که ما هم باید موافق و همراه این تعطیلی باشیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص گفته جمشیدی مبنی بر مخالفت او با تعطیلی لیگ به دلیل مشکل در پرداختی بازیکنان و کادرفنی گفت: اظهار نظر آقای جمشیدی در خصوص تعیین تکلیف لیگ بوده و اگر قرار باشد لیگ در همین جا به طور کل تعطیل شود و ادامه پیدا نکند قطعا مشکل پیش می آید و صحبت آقای جمشیدی شاید در خصوص تعطیلی کامل لیگ در همین هفته بود و  برای تعطیلی موقت نبوده است.

وی درباره اینکه رادولویچ و بازیکنان خارجی باشگاه آیا در اصفهان هستند یا کشورهای خود، تصریح کرد: بازیکنان در اصفهان هستند، اما به رادولوویچ مرخصی داده‌ایم و به کشور خود بازگشته است. منتظر این هستیم که چه دستور العملی از ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا و سازمان لیگ ابلاغ می‌شود. برای بازگشایی مجدد لیگ چیزی برای ما ارسال نشده است و ما هم مانند شما شنیده‌ایم شاید ادامه‌دار باشد.

محمدی در خصوص اینکه آیا باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا اقدامی انجام داده است یا خیر، اظهار کرد: مجموعه ذوب‌آهن قطعا اقداماتی انجام داده‌اند و به طور دقیق‌تر باید از مسئولان مربوطه سوال کنید، اما باشگاه ذوب‌آهن با توجه به شرایط پیش آمده در اولین اقدام پیشگیری از شیوع این ویروس، تمام تیم‌ها و مجموعه‌های ورزشی خود را تعطیل کرد. در کمک به هموطنانمان نیز توسط هواداران باشگاه به صورت خودجوش اقداماتی انجام شد. تصمیماتی نیز در هیئت مدیره باشگاه در این خصوص داشتیم که انشاالله جنبه عملیاتی خواهد گرفت.

وی در خصوص پرونده‌های حقوقی باشگاه از جمله پرونده رضا شکاری، گفت: تیم حقوقی خوب و توانمندی در باشگاه مشغول به کار شده است و تمام مسائل را رصد کرده و به دور از جنجال و حاشیه بی مورد کار خود را انجام می‌دهیم تا حقی از ذوب‌آهن در روزهایی که پرونده‌های بسیار سنگینی بر علیه برخی باشگاه‌ها مطرح شده است، از بین نرود.  باشگاه ذوب‌آهن در سطح بین‌الملل پرونده مفتوحی ندارد. 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص برخی از پرونده‌های مفتوحه علیه باشگاه ذوب‌آهن در چند وقت اخیر، اظهار کرد: از زمانی که سمت مدیرعاملی باشگاه را برعهده گرفتم چند پرونده باز شده مانند گابریل هرناندز و کی‌روش استنلی در مجامع بین‌المللی داشتیم که می‌توانست برای باشگاه دردسرساز شود، اما خوشبختانه با نهایت آرامش و درایت کار را پیش بردیم. تمام این پرونده‌ها مسائل پرداختی بود که این موارد پرداخت شد تا پرونده بسته شود.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر از پرونده‌های حقوقی باشگاه به مسئله حق آموزش رضا شکاری مربوط می‌شود که با درایتی که داشتیم این پرونده را پیگیری کردیم تا به نتیجه برسد. علیرغم تمام مشکلات مانند تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد، توانستیم پول حق آموزش رضا شکاری را از طریق باشگاه روبین کازان از طریق وکیل خارج از کشور خود دریافت کنیم.

محمدی ادامه داد: بخشی دیگر از پرونده رضا شکاری به موضوع فسخ یکطرفه این بازیکن باز می‌گردد که فیفا رای صادر کرد و در آن ذکر شده بود که این سازمان صلاحیت تصمیم‌گیری در خصوص این پرونده را ندارد. پس از این رای دو راه رهایی این پرونده یا پیگیری از طریق دادگاه CAS را داشتیم که ما علیرغم مشکلاتی که عنوان کردیم، مبالغی که باید به عنوان طرح پرونده پرداخت می‌شد واریز شد و مبلغ بعدی که CAS  با ما مکاتبه کرده است، حق‌الزحمه مستشاران مربوط به پرونده است که ۳۶ هزار فرانک ما باید پرداخت کنیم و ۳۶ هزار فرانک باشگاه روبین کازان و رضا شکاری که مقدمات آن را انجام داده‌ایم و مشکلی وجود ندارد.

وی با انتقاد از انتشار خبرهایی بر علیه باشگاه ذوب‌آهن در یکی از خبرگزاری‌های کشور، گفت: تمام مقدمات واریز پول انجام شده است، اما متاسفانه شیطنت‌هایی علیه مدیریت جدید باشگاه ذوب‌آهن می شود و سمپاشی‌هایی را علیه این باشگاه انجام می‌دهند. 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به اینکه پرونده‌های حقوقی باشگاه در رشته بسکتبال در چه وضعیتی است؟ عنوان کرد: پرونده لورن وودز را داشتیم که بیش از شش سال بر علیه باشگاه رای صادر شده بود و باشگاه ذوب‌آهن در لیست سیاه فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) بود، اما در مدیریت بنده پروتکلی را تعریف کردیم و این پرونده را حل کردیم تا ذوب‌آهن از لیست سیاه خارج شود و تمامی این موضوعات به دور از جنجال و فرافکنی رسانه‌ای انجام شد. این موضوعات نتیجه یک کار تیمی است و من مدیرعامل نباید تمامی کار را به نام خود کنم.

محمدی در پایان گفت: علیرغم تمامی مشکلاتی که در باشگاه وجود داشته است، توانستیم با درایت و به دور از حاشیه تصمیماتی را گرفته و در پی آن نتایجی را کسب کنیم که تمامی آن به نفع ذوب‌آهن باشد. بازهم تاکید می‌کنم این اتفاقات را کسی نمی‌تواند به نام خود کند و تصمیم‌گیری در هیئت‌مدیره و شرکت سهامی ذوب‌آهن می‌شود و مجموعه‌ای این اتفاقات را رقم زدند. بنابراین نباید من محمدی در صفحه خود موضوعی را انتشار دهم که من قهرمان هستم و این کار را انجام داده‌ام که این کار از لحاظ اخلاقی و مدیریتی صحیح نیست.

انتهای پیام

نظر شما