شناسهٔ خبر: 39068872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی کرمان نسبت به طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد

کرمان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان ضمن هشدار طغیان رودخانه های فصلی گفت: با توجه به تقویـت آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه (۱۱فرودین) شاهـد فعالیـت سامانه بارشی به صورت افزایـش ابر، بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندباد های لحظه ای در این استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

مریم سلاجقه روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ارتفاعات و مناطق کوهستانی غرب و مرکز استان (ارتفاعات اطراف راین، جوپار،بافت و لاله زار) بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به نوع بارش‌ها ، که به صورت رگبارمحلی، سریع و شـدید اتفاق می افتد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیـلی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی و جریانهای روان آبی  از بالا دست دور از انتظار نخواهـد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه شدت بارش‌ها امروز (شنبه) در غرب استان، مناطقـی همچون اطراف بافت، سیرجان، بردسیر، رابر، ارزوییه، مس سرچشمه، اطراف شهربابک است گفت:  فردا(یکشنبه) علاوه بر غرب، در جنوب مناطقی همچون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، اطراف بم و ریگان، زهکلوت و در مرکز و شمال استان مناطقی همچون کرمان، ماهان، راور، کوهبنـان و نقاط مرزی استان کرمان با خراسان جنوبی خواهد بود.

سلاجقه با اشاره به اینکه بارش‌ها اکثر مناطق استان را در برخواهد گرفت بیان داشت: با تکیه بر نقشه های فعلی هواشناسی میزان بارش تجمعی در بـرخی مناطق نیمه شمالی حدود ۱۱۰ میلی‌متر و دربرخی مناطق نیمهجنوبی حدود ۱۰۰ میلی‌متر برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز دوشنبـه(۱۱فرودین) به تدریج از شدت ناپایداری ها کاسته شده و از سه شنبه(۱۲فرودین) روند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما