شناسهٔ خبر: 39068508 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان رسانه‌ای عرب خواستار آزادی زندانیان سیاسی در عربستان شدند

تهران - ایرنا - فعالان رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی درکشورهای عربی، در پی شیوع ویروس کرونا خواستار آزادی فوری زندانیان در برخی از این کشورها، از جمله عربستان سعودی و مصر شدند.

صاحب‌خبر -

پایگاه اطلاع رسانی الخلیج الجدید روز شنبه با انتشار این خبر نوشت: حساب کاربری " زندانیان عقیدتی " در عربستان سعودی روز گذشته پویشی را با عنوان " قبل از فاجعه " راه اندازی و اعلام کرد که هدف آن، فشار برای آزادی همه زندانیان و پیشگیری از بروز فاجعه بر اثر انتشار ویروس همه‌گیر کرونا در زندان‌ها است. 

حساب کاربری زندانیان عقیدتی پیش از آنکه فعالیت خود را برای آزادی زندانیان در همه کشورهای متمرکز کند به بازداشت شدگان در عربستان سعودی متمرکز کرده بود.

این حساب کاربری از مقامات عربستان سعودی خواست است نسبت به آزادی بزرگان و بازداشت‌ شدگان عقیدتی از جمله  "سفر الحوالی"، "سلمان العودة" و"موسی القرنی" اقدام کنند. 

سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در سراسر جهان با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در بین بازداشت‌ شدگان سیاسی خواستار آزادی آنها و کسانی که هنوز محاکمه آنها با هر اتهامی تمام نشده است، شدند. 

پنجشنبه گذشته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت‌های جهان خواست تا با توجه به بیماری همه گیر " کرونا " نسبت به آزادی زندانیان عقیدتی اقدام کنند.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن « محمد بن سلمان » ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

نظر شما