شناسهٔ خبر: 39068162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یادداشت بهاریه ( پیک نوروزی ۹۹ )

البرز؛ سرزمین چند اقلیم، چهار فصل و هفتاد و دو ملت

مینا علیزاده – نایب رئیس مجمع و رئیس کمیسیون گردشگری و محیط زیست مجمع جوانان استان البرز

صاحب‌خبر -

قلب مهربان این خاک می تپد برای هر مهاجری از هر قومیت و ملیتی.

اینجا البرز است، سرزمینی چند اقلیم، چهارفصل و هفتاد و دو ملت.

از شمال استان می توان رشته کوه بلند قامت البرز را دید که نام استان هم برگرفته از ستون های برافراشته ی آن است.

البرز، استانی است با جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیاد.

پیست بین المللی دیزین همه ساله علاقه مندان زیادی را از گوشه و کنار ایران و جهان به سمت خود می کشاند؛ حتی در ایام گرم سال هم می توان از پیست چمن آن استفاده کرد.

هوای مطبوع و جاده ی سرسبز و رود خروشان چالوس، هر علاقه مند به طبیعتی را به سوی خویش فرا می خواند.

وقتی از جاذبه های گردشگری البرز صحبت می کنیم، نمی توانیم روستای زیبای آتشگاه و روستای خیال انگیز شهرستانک که در فصل پاییز، به بهشت هنرمندان معروف است را فراموش کنیم.

سد کرج و سد طالقان که به نحوی دریاچه های استان محسوب می شوند، محیطی برای طیب خاطر مسافران خسته به همراه دارند.

شما می توانید در یک روز هم در پیست دیزین و خور روی برف ها اسکی بازی کنید و هم به دشت ماسه های اشتهارد سفر کنید و از امکانات کویرنوردی بهره ببرید.

از کایت سواری بر فراز کوه های عظیمیه و ارتفاعات پارک جنگلی باغستان تا گاز زدن به سیب های شیرینِ باغِ سیبِ مهرشهر می توانید لذت ببرید.

این استانِ پرنعمت به علت دسترسی مناسب به شهرهای اطراف، از گذشته تا به امروز شاهراه چندین استان کشور بوده است و همین موقعیت خوب مکانی آن باعث شده که گذرگاهی تاریخی باشد.

پل صفویه، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید (شمس)، تپه های ازبکی نظرآباد و .... از آثار تاریخی این خطه به شمار می روند.

سرزمینی با چنین پتانسیل طبیعی، فرهنگی و تاریخی، جوانانی را در دامان خویش پرورانیده است که دغدغه مندِ هرروز بهتر شدنِ شرایط جامعه هستند؛ جوانانی با قدرت و شور و اشتیاق جوانی.

این فرزندان، به صورت خودجوش و هدفمند، اجتماعی را تشکیل داده اند که در گام نخست، قصد هویت بخشی و تحلیل گری مشکلات همشهریان و سپس کشور عزیزمان ایران را دارد.

اکنون به همت و مدیریت این جوانان برای کشف استعداد، برنامه ریزی، بررسی طرح ها و اجرای برنامه های راهبردی در سطح استان البرز، کمیسیون های ده گانه ی تخصصی از جوانان توانمند و باسواد استان شکل گرفته است و این جنبش، نویدبخش آینده ای درخشان برای استان ماست.

 هر جای استان، رخداد ناگواری پدیدار شود، یا بوی شادمانی به مشام برسد، این جوانان تلاشگر، داوطلبانه و دلسوزانه پا به پای مردم در صف همراهی ایستاده اند.

اینان، فرزندان البرز اند؛ فرزندان ایران کوچک ....

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما