شناسهٔ خبر: 39067727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بستن مبادی ورودی ایلام تا فراتر رفتن آمار فوتی های کرونا از میانگین جهانی

ایلام - ایرنا - مهم ترین رویدادها، اخبار و مطالب استان ایلام‌ در هفته نخست از سال ۱۳۹۹ از دوم تا هشتم فروردین ماه باز هم مثل هفته های اخیر در خصوص ویروس کرونا بود، اهم و صدر اخبار استان ایلام را به خود اختصاص داد و حجم عمده ای از تصمیمات و اقدامات و واکنش های فضای مجازی و حقیقی پیرامون این بیماری بود.

صاحب‌خبر -

در این هفته استاندار ایلام اعلام کرد آمار فوتی های ناشی از کرونا در این استان بالاتر از میانگین کشوری و حتی جهانی است و از مهمانان نوروزی خواست هر چه سریعتر استان را ترک کنند.

همچنین با ابلاغ دستورالعمل جدید قطع زنجیره بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی مبادی ورودی به استان ایلام از ساعت صفر جمعه هشتم فروردین ماه بر روی خودروهای غیربومی بسته شد.

راه اندازی واحدهای تولیدی ماسک و اقلام بهداشتی پیشگیرانه در استان ایلام، مشارکت همه جانبه سپاه در مهار کرونا، اخطار و جمع آوری چادرهای برپا شده در دامان طبیعت به دستور مقام قضایی، کاهش چشمگیر مسافرت های زمینی و هوایی استان و مسدود شدن مسیرهای منتهی به آرامستان ها، بقاع متبرکه و اماکن تفریحی و گردشگری از جمله رویدادهای کرونایی استان ایلام در هفته گذشته بود.

تشکیل کمیته اطلاع رسانی، تاکید بر ثبت نام مردم در سامانه غربالگری سلامت، اعلام هشدار ممنوعیت تردد در اماکن عمومی به وسیله بلندگو، تاکید بر بازگشت مهمانان نوروزی به استان های محل سکونت خود، ممنوعیت اجازه ورود خودروهای غیر مقیم به استان، اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی،‌ و لزوم رعایت حدود شرعی در دفن اموات مبتلا به کرونا از دیگر مباحث مطرح شده در هفته گذشته بود.

سقوط و ریزش کوه و جان دادن یک راکب موتورسیکلت، تکذیب خبر هجوم حشرات به استان ایلام، درگذشت شاعر نام آشنای ایلامی، کشف ۱۳۰ هزار دلار ارز قاچاق در چرداول از دیگر محدود اخبار غیر کرونایی استان ایلام در هفته گذشته بود.

استاندار: آمار فوتی های کرونا در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار ایلام گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد فوتی های ناشی از کرونا در این استان بالاتر از میانگین کشوری و حتی جهان است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در ایلام افزود: بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۱۹ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که این نرخ بالاتر از نرخ کشور و جهان است.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد مبتلایان به کرونا از ۱۸ نفر در روز گذشته به پنح نفر در امروز کاهش یافته است متاسفانه تعداد فوتی ها به تعداد سه نفر و برابر با آمار فوتی های دیروز بوده است.

بازگشت ایلامیان غیرمقیم بیماران کرونا را تصاعدی افزایش داد

استاندار ایلام با بیان اینکه سفر رفتن و پذیرایی از مهمان در این شرایط به معنای استقبال از کروناست، گفت: بازگشت ایلامی های مقیم دیگر شهرها به استان، آمار مبتلایان به کرونا را تصاعدی افزایش داد.

قاسم سلیمانی دشتکی در بازدید سرزده از مبادی ورودی ایلام اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا مبادی ورودی و خروجی استان باید بصورت شبانه روزی با شدت تمام پایش و کنترل شوند.

وی افزود: در مبادی ورودی استان با حضور دستگاه های ذیربط با تب سنج، علائم مشکوک به کرونا به دقت بررسی می شود و در صورت وجود موارد مشکوک باید به استان خود بازگردند و بومی های استان نیز به بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ارجاع داده می شوند تا بصورت تخصصی مورد معاینه قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی: ابتلا به کرونا در ایلام افزایشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز به روز آمار مبتلایان به بیماری کرونا در حال گسترش است و وضعیت شیوع و ازدیاد آن در روزهای اخیر، نویدبخش روزهای خوبی نیست و در آینده نزدیک شاهد جولان این ویروس در سطح استان خواهیم بود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان در پیامی به مردم استان اظهار داشت: در خانه بمانید و سلامت خود و عزیزانتان را در معرض خطر قرار ندهید.

تعداد فوتی های کرونا در ایلام به ۲۱ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند با احتساب ۲ مورد جدید از ۱۹ نفر به ۲۱ مورد رسید.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار مبتلایان به کرونا نیز طی این مدت با احتساب ۹ مورد جدید از ۲۳۷ نفر به ۲۴۶ نفر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه تعداد پزشکان و کادر درمانی مبتلا به کرونا نیز افزایش یافته است، افزود: ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده اند.

امام جمعه ایلام: غسل اموات مبتلا به کرونا باید شرعی انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: غسل افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند مطابق فتوای مقام معظم رهبری باید بصورت شرعی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در بازدید از غسالخانه ایلام اظهار داشت: امروز شرایط غسل جانباختگان کرونا در استان ایلام فراهم شده است و طبق مصوبه ستاد بحران استان مقرر شد غسال‌هایی که در این راه جان خود را از دست می‌دهند شهید راه خدمت محسوب شوند. 

وی افزود: غسل دادن فوت شدگان وظیفه شرعی محسوب می‌شود و افراد جانباخته بر اثر این ویروس از این امر مستثنی نخواهند بود.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در برخی شهرستان ها بدلیل حضور مهمانان نوروزی

استاندار ایلام گفت: روند ابتلا به کرونا در شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر و ملکشاهی طی روزهای پنج شنبه تا امروز افزایشی است که حضور مهمانان نوروزی که از نقاط مختلف کشور به استان سفر کرده اند در این روند افزایشی تاثیرگذار بوده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه حضور مهمانان نوروزی در استان باعث  همه گیری بیماری کرونا در شهرستان های مختلف ایلام می شود، افزود: حضور مهمانان نوروزی و پذیرایی از آنها یا رفتن به مهمانی دیگران در واقع سلامت مهمان و میزبان را به مخاطره می اندازد.

وی یادآور شد: عملکرد مردم در عدم مراجعه به آرامستان ها، اجتناب از برگزاری مراسم های جشن و عزا، گردهمایی و تجمع ها خوب بوده اما حضور آنها در بازار و پذیرش مهمانان نوروزی مطلوب وضعیت استان نیست که باید بدون تعارف از پذیرش مهمانان نوروزی خودداری کنند و همچنین خود نیز به سفر نوروزی نروند.

کرونا مسافران حمل و نقل عمومی ایلام را ۸۷ درصد کاهش داد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان (۲۵ اسفند ۹۸ تا پنجم فروردین) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد کاهش یافت.

محمد حسنی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت(۲۵ اسفندماه سال گذشته تا امروز پنجم فروردین) پنج هزار و ۱۵۵ نفر مسافر در قالب یک هزار و ۱۵۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده اند.

وی گفت: از این تعداد جابجایی مسافران سه هزار و ۱۳۱ نفر درون استانی و ۲ هزار و ۲۴ نفر برون استانی بوده است.

کاهش ۶۰ درصدی پروازهای فرودگاه ایلام و لغو کامل پرواز مشهد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: شیوع بیماری کرونا در استان موجب کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی پروازهای این فرودگاه و لغو کامل پروازها به سمت مشهد شده است.

جواد یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ویروس کرونا باعث شد فعالیت پروازی شرکت های ایران ایر، ماهان و زاگرس در استان ایلام تا اطلاع بعدی متوقف شود.

وی افزود: از پنج پرواز روزانه ایلام تهران هم اکنون فقط ۲ پرواز در طول روز انجام می شود که این چهار سورتی پرواز بین خط هوایی ایلام تهران را شرکت هواپیمایی آسمان انجام می دهد.

کاهش ۵۵ درصدی ورود وسایل نقلیه به استان ایلام

رییس پلیس راه ایلام گفت: ورود وسایل نقلیه به این استان از اول سال جاری تا کنون ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: همچنین با بررسی آمار ترددهای جاده‌ای با توجه به تردد شمارهای مکانیزه، میزان ترددها در جاده‌های استان نسبت به نوروز سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به وضع موجود و گسترش ویروس بیماری زا در جامعه، ترددها کاهش یافته است.

ورود خودروهای غیر بومی به استان ایلام ممنوع شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از اولین ساعات امروز پنجشنبه از وارد شدن خودروهای غیر بومی به شهرهای این استان جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: از امروز ورودی و خروجی‌های استان تحت کنترل قرار گرفته و به جز خودروهای خدمت‌، سوخت‌رسان و حامل نیازهای ضروری مردم، به وسایل نقلیه غیر بومی اجازه ورود به شهرهای استان داده نمی‌شود.

وی افزود: همچنین راه های منتهی به اماکن و مناطق زیارتی، سیاحتی و گردشگری تا اطلاع بعدی مسدود و از تردد به این نقاط جلوگیری می شود.

استاندار ایلام: مسافران نوروزی به استان های خود برگردند

استاندار ایلام از تمامی مسافران نوروزی که در ایلام حضور دارند، خواست: هرچه زودتر به استان های محل زندگی خود بازگردند.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری ویدیو کنفرانس استانداران کشور با وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسافرانی که هم اکنون در ایلام حضور دارند هرچه زودتر ایلام را به مقصد استان های مبدا خود ترک کنند و بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات و ازدحام احتمالی جاده ها موکول نکنند.

وی افزود: هیات دولت طرحی را به منطور کاهش سرایت بیماری کرونا در کشور دارد که در صورت ابلاغ این طرح به استان ها احتمال ممنوعیت سفرهای نوروزی دور از انتظار نخواهد بود.

توقیف و جریمه خودروهای غیربومی در ایلام

رییس پلیس راه ایلام گفت: پس از دریافت دستورالعمل ناجا، خودرهای غیربومی در صورت ورود به داخل این استان ۵۰۰ هزار تومان جریمه و به مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: از امروز و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا اقداماتی سختگیرانه در راستای سلامت عمومی جامعه اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در صورتی که افراد غیر بومی وارد شهرهای ایلام شوند و محل سکونتشان نیز در شهرهای استان نباشد خودروی آنها به مدت یک ماه توقیف و مبلغ پنج میلیون ریال جریمه و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون استاندار ایلام: ۷۰۰ خودرو از ورودی حمیل بازگشت داده شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: از شب گذشته تا ساعت ۱۱ امروز جمعه هشتم فروردین ماه بیش از ۷۰۰ خودرو غیربومی و غیر ساکن از ورودی حمیل به ایلام بازگشت داده شده است.

محمد نوذری روز جمعه در حاشیه بازدید از مبادی وردی حمیل به شهرستان چرداول که یکی از مبادی های وردی مهم استان است بر اجرای قاطعانه دستورالعمل فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد مسافران غیر ساکن در استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور  از ساعت صفر جمعه شب به دستور استاندار ایلام همه عوامل و دستگاه های مرتبط درگیر در این طرح، بسیج شده اند تا در راستای حفظ سلامت مردم طرح ممنوعیت تردد را بدون هیچ ملاحظه ای اجرایی کنند.

اعلام هشدارهای ممنوعیت تردد در ایلام از طریق بلندگو

با ابلاغ دستورالعمل جدید مبارزه با کرونا در خصوص قطع زنجیره بیماری و فاصله گذاری اجتماعی از صبح امروز جمعه هشتم فروردین ماه هشدارهای ممنوعیت تردد از طریق بلندگو در سطح شهرستان ایلام اعلام شد.

در این هشدارها که توسط هلال احمر ایلام و بنابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ایلام اعلام شد از مردم ایلام خواسته شد تا اطلاع بعدی از منازل خود خارج نشوند.

همچنین از مهمانان نوروزی خواسته شد هر چه سریعتر نسبت به ترک شهرستان اقدام کنند در غیر اینصورت مطابق دستورالعمل ابلاغی دولت مشمول اعمال قانون خواهند شد.

استاندار ایلام: مردم برای تست کرونا به سامانه غربالگری مراجعه کنند

استاندار ایلام گفت: مردم برای تعیین وضعیت سلامت خود و همچنین تست ابتلا به کرونا باید بجای مراجعه به مراکز درمانی در سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام در سال ۹۹ اظهار داشت: مردم برای کاهش بار مراجعه مردم به بیمارستان ها با هدف غربالگری کرونا باید در سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا از طریق این سامانه در صورت نیاز وضعیت سلامت آنها توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به صورت دائمی چک شود.

استاندار: کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد کرونا در ایلام تشکیل می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه افرادی که اطلاعات خلاف واقع منتشر کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شوند باید پاسخگو باشند، گفت: در این راستا کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد مبارزه با کرونا در این استان تشکیل می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: در استان کمیته رسانه و فضای مجازی در خصوص مصوبات ملی مرتبط با فضای مجازی تشکیل می شود و از آنجا که رییس کمیته رسانه و فضای مجازی وزیر ارشاد است در استان نیز به صورت متناظر این کمیته زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با عضویت صداو سیما، روابط عمومی استانداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکیل می شود.

وی در خصوص وظایف این کمیته افزود: ساماندهی رسانه ها و فضای مجازی بر عهده این کمیته است و اخبار، اطلاعات و تحلیل های راجع به کرونا توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام می شود.

پیام مشترک امام جمعه و استاندار ایلام در پی اجرای طرح فاصله اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در پی اجرای طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، پیام مشترکی خطاب به مردم استان صادر کردند.

در متن پیام تاکید شد: بدون تردید، شرایط خاص امروز کشور برای عبور از بحران فعلی، جز با همت و همکاری دسته جمعی مردم میسر نمی باشد.

نیروهای مسلح در مبارزه با کرونا به ایلام کمک می کنند

استاندار ایلام با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مبارزه با کرونا به این استان کمک می کنند، گفت: استفاده از توان و ظرفیت این نیروها برای کمک به ستاد ملی و استانی کرونا در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک با معاون هماهنگی قرارگاه منطقه ای ارتش غرب کشور، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان، رییس جمعیت هلال احمر و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در پای کار آمدن نیروهای مسلح برای مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا قرارگاه ارتش در غرب کشور کنترل مبادی ورودی و خروجی و ضد عفونی شهرستان های چرداول، سیروان، ایوان و هلیلان را بر عهده گرفته است.

مشارکت چهار هزار و ۷۵۴ بسیجی ایلامی در مهار کرونا

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: چهار هزار و ۷۵۴ نیروی درمانی سپاه استان برای پیشگیری و مهار کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

سرهنگ غلامرضا علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سپاه امیرالمومنین(ع) همزمان با ستاد پیشگیری از کرونا به ریاست استاندار اقدام به ایجاد قرارگاه شفا کرده است و همسو با دستورات ستاد استانی مصوبه های مشابه نظامی را به ریاست فرمانده سپاه استان اجرا می کند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایلام تاکنون ۲ پزشک متخصص و چهار پرستار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند و همچنین بخشی از نیروهای درمانی، حراست و مدیریت نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی سالن ورزشی شهدای قلاویزان هم توسط سپاه تامین شده است.

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در ایلام

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: روزانه بیش از ۳۰ هزار ماسک در کارگاه های تولیدی این استان تولید می شود.

سعید شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی اقدام به تولید ماسک مورد نیاز مصرف کنندگان استان کردند که بطور میانیگین روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزارعدد ماسک تولید می شود.

 وی اضافه کرد: روز گذشته (سه شنبه پنجم فروردین) ۸۰ هزار ماسک در سطح استان توزیع شده و از پانزده اسفند سال گذشته تا کنون نیز بیش از ۳۵۰ هزار ماسک توسط واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی در کل استان تولید و دراختیار شبکه توزیع که عمدتاً داروخانه ها هستند، قرار گرفته است. 

جمع آوری ۵۰۰ تخته چادر در طبیعت ایلام

دادستان ایلام از جمع آوری بیش از ۵۰۰ تخته چادر در طبیعت مناطق مختلف استان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

افشار خسروی زاد عصر سه شنبه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای استان ایلام اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی میان اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا برقرار است که این وضعیت را در کمتر استانی می توان مشاهده کرد.

وی افزود: هدف نهایی تمامی مسوولان تلاش برای ریشه کنی هرچه سریع تر بیماری کروناست.

استاندار ایلام: تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا الزامیست

استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه های عضو ستاد استانی مقابله با کرونا باید از مصوبات ستاد تبعیت کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای استان ایلام اظهار داشت: ورودی های استان با همراهی نیروی انتظامی، سپاه و سایر ارگان های مسوول کنترل می شود ولی باید خروجی ها نیز با دقت بیشتری مورد رصد قرار گیرند تا افرادیکه مشکوک به ویروس کرونا هستند ضمن شناسایی از انتقال آن به سایر افراد جلوگیری شود.

وی افزود: هم اکنون کنترل تب سنجی در ۱۰ شهرستان استان ایلام انجام می شود.

ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ورودی تمامی تفرجگاه های جنگلی استان بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا مسدود شده است.

رضا احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها کشاورزانی که اراضی زراعی آنها در حاشیه عرصه های جنگلی است برای سرکشی به زراعت خود حق تردد از جنگل های استان را دارند و به مردم عادی و گردشگران نوروزی اجازه تردد و تفرج در عرصه های جنگلی داده نمی شود.

وی افزود: باتوجه به شیوع کرونا در استان و نیز به علت اینکه عرصه های جنگلی همواره تفرجگاه اصلی مردم و محل تجمع گردشگران طبیعت است امسال برای حفظ سلامتی مردم ورودی عرضه های جنگلی استان تا اطلاع بعدی بر روی گردشگران بجز کشاورزان بسته شده است.

معاون استاندار ایلام: واحدهای تولید لوازم بهداشتی تسهیلات می گیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسوولان برای حمایت از واحدهای تولید لوازم بهداشتی پای کار هستند و اگر نیاز باشد با پرداخت به موقع تسهیلات به این واحدها برای افزایش خط تولید کمک می کنند.

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت تعاونی تولیدی فدک سبز اظهار داشت: در این شرایط حساس که بیماری ویروسی کرونا شیوع پیدا کرده است جوانان استان می توانند با فعالیت در واحدهای تولید لوازم بهداشتی گام مهمی در مقابله با کرونا بردارند.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با شعار "جهش تولید" خوشبختانه بسیاری از گروه های دانش بنیان و جوانان اکنون با تلاش شبانه روزی خود سعی در افزایش تولید در زمینه لوازم بهداشتی نظیر دستکش یکبار مصرف و ماسک و همچنین مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل و آب ژاول دارند.

شاعر کردی سرای ایلامی درگذشت

استاد حشمت منصوری جمشیدی، شاعر بزرگ کردی سرای ایلام و خالق کتاب های گزیده اشعار ، بەیان دە ئاسوو و دەلیل و دلبەر روز شنبه دوم فروردین ماه ۹۹ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

استاد حشمت منصوری جمشیدی  ۱۰ دی ماه سال ۱۳۱۵ در ایلام به دنیا آمد، تحصیلات خود را در مقاطع تحصیلی تا دیپلم در ایلام گذراند و در سال ۱۳۳۷ به دانشسرای تربیت‌معلم رفت و پس از فارغ‌التحصیلی به خدمت آموزش‌ و پرورش درآمد.

وی در سال ۱۳۳۸ در دورترین نقاط استان ایلام به تعلیم و تربیت روستازادگان مشغول شد  و سال۱۳۷۳ از خدمت آموزش‌ و پرورش بازنشسته شد.

جهاد کشاورزی و مرزبانی هجوم حشرات به مهران را تکذیب کردند

فایلی تصویری کوتاهی این روزها به طور گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است که در پی نوشت برخی فایل ها هجوم گسترده مورچه و در برخی فایل ها ملخ به یک پایگاه مرزی در شهر مهران درج شده است که مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام و فرمانده هنگ مرزی مهران در گفت و گو با ایرنا این موضوع را تکذیب کردند.

سیامک بیگی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هر گونه هجوم گسترده ملخ، مورچه یا هر حشره دیگری به استان ایلام از طریق مرز مهران صحت ندارد.

وی افزود: یک فایل تصویری طی چند روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده حشرات به استان ایلام پخش شده است که این موضوع به صراحت تکذیب می شود.

ریزش کوه در جاده آبدانان - میمه جان یک نفر را گرفت

رییس پلیس راه استان ایلام‌ گفت: بر اثر ریزش کوه در جاده ابدانان - میمه یک راکب موتور سیکلت جان خود را از دست داد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی کسب خبر از مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه در رانندگی بر اثر ریزش کوه در منطقه کله گرزان شهرستان آبدانان بعد از کنشلول (بین روستای انجیره و تختان)، بلافاصله ماموران پاسگاه پلیس راه آبدانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه راکب موتورسیکلت دچار مصدومیت شده و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

۱۳۰ هزار دلار ارز قاچاق در چرداول کشف شد

جانشین نیروی انتظامی استان ایلام گفت: محموله ۱۳۰ هزار دلاری ارز قاچاق توسط پلیس شهرستان چرداول کشف و ضبط شد.

به ‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ شهاب عزیز زاده اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی سیمره در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ، ۱۳۰ هزار دلار قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ،ارزش ریالی دلارهای کشف شده ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما