شناسهٔ خبر: 39066010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"تشدید محدودیت های تردد" در شرق استان تهران برای قطع زنجیره انتقال کرونا

جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال کرونا برای حفظ سلامت مردم ، گفت: "تشدید محدودیت های تردد" انجام و صنوف غیر ضروری نیز تعطیل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ "هادی ثمره" در این باره بیان داشت: اجرای این طرح، مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان است البته نیروی انتظامی با قاطعیت کامل این طرح را اجرا می کند.

وی افزود: در این طرح فقط ساکنان شهرها اجازه ورود را خواهند داشت و مسافران و افراد غیربومی، اجازه عبور از کنار گذر شهرها را دارند.

 جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران بر مدیریت سفر از سوی مسافران و بازگشت هر چه سریع تر آنان به شهرهای خود تاکید کرد و گفت: از این عزیزان می خواهیم برای کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن به محل سکونت خود بازگردند.

وی بیان داشت: در این طرح کلیه سفرهای برون شهری لغو خواهد شد البته خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی از این موضوع مستثنی خواهند بود.

سرهنگ ثمره بر فعالیت واحدهای صنفی نظیر نانوایی های، سوپر مارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی و غیره که مایحتاج ضروری و نیاز اولیه مردم را عرضه می کنند، تاکید و تصریح کرد: این صنوف در صورت رعایت مسائل بهداشتی هرگز تعطیل نمی شوند و به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین از توقیف خودرو و جریمه رانندگان در صورت تخلف از قوانین خبرداد و گفت: در صورتی که رانندگان غیر بومی به شهرستان های شرق تهران وارد شوند، مرتکب تخلف شده و تا یک ماه خودروهای آنها توقیف و 500 هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارکنان انتظامی استان به صورت مستمر بر اصنافی که فعالیت آنها منع شده است نظارت می کنند، بیان کرد: اصنافی که از این مقررات تخلف کنند برابر قانون محل کسب آنها پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد: اخیرا شایعاتی مبنی بر تعطیلی پمپ بنزین ها در حال انتشار است که این موضوع صحت ندارد و با افرادی که هدفمند یا غیر هدفمند با شایعه پراکنی در فضای حقیقی و مجازی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند مانند همیشه برخورد قاطعانه صورت می پذیرد.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ ثمره با اشاره به تعامل و همکاری سایر سازمان ها برای ریشه کنی این ویروس، در خاتمه گفت: این طرح از 8 فروردین لغایت 15 فروردین ماه جاری در محورهای مواصلاتی استان، پلیس راه شریف آباد، محور "هراز" در محدوده "امام زاده هاشم،محور فیروزکوه" و محور "چرمشهر" اجرا خواهد شد و اجرای آن که مطالبه عمومی است، مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان بوده و نیاز است شهروندان برای مقابله با این بیماری بازهم برای حفظ سلامتی جامعه با خدمتگزاران صادق خود در حوزه امنیت همکاری کنند.

انتهای پیام 

نظر شما