شناسهٔ خبر: 39065051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جان‌بابائی مطرح کرد؛

رویارویی ما نسبت به گذشته با کرونا تسهیل شده است/ مدعیان حقوق بشر تجهیزات خریداری شده را به ایران ندادند

جان‌بابائی افزود: کشورهائی علیرغم وعده‌های خود، تجهیزات بهداشتی خریداری شده را به ایران تحویل ندادند. این کشور‌ها ملت‌های مدعی حقوق بشر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارشایلنا، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،در مراسم افتتاح آزمایشگاه سیار بسیج جامعه پزشکی که صبح روز 9 اسفند 1399 برگزار شد، گفت: از ارگان‌هایی که از ابتدای شروع کرونا در کنار ما و یاری‌گر ما بودند، نیروهای مسلح هستند. 

جانبابائی افزود: کشورهائی علیرغم وعده‌های خود، تجهیزات بهداشتی خریداری شده را به ایران تحویل ندادند و لازم به ذکر است که این کشورها همان ملت‌های مدعی حقوق بشر  هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور ایجاد کرده‌ایم و ظرفیت بیش از ۱۰ هزار آزمایش در کشور را داریم. امروز نیز با همت سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی، این آزمایشگاه سیار برای تشخیص کرونا رونمایی می‌شود کهامیدواریم با کمک تمامی ارگان‌ها‌ این بیماری را ریشه‌کن کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه ماسک دیگر مشکلی نداریم و پرسنل به میزان کافی تجهیزات بهداشتی دارند. این در حالی است که بسیاری از کشورها هنوز با مشکل کمبود ماسک روبرو هستند.

وی ابراز داشت: یکی از کارهای مهمی که بسیج در کنار دیگر دستگاه‌ها انجام داد، حضور در بحث قرنطینه و ضدعفونی کردن معابر است. نیروهای مسلح، بسیج، بنیاد جانبازان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و غیره همگی در کنار هم در تلاش هستند تا این بیماری را ریشه‌کن کنند.

جان بابایی تصریح کرد: بسیاری از پتانسیل‌های کشور در این بیماری شناخته شده و این ظرفیت‌ها برای آینده کشور و بحران‌های آتی لازم است. در حال حاضر رویارویی ما با کرونا بسیار آسان‌تر از گذشته شده است.

وی تاکید کرد: قهرمان مهار کرونا مردم کشور هستند چراکه در حاضر با همکاری و حضور همه در حال افزایش شمار درمان شدگان هستیم.

نظر شما