شناسهٔ خبر: 39063400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رادیو گفتگو | لینک خبر

سخنگوی ارتش بیان كرد:

ایجاد 7 هزار تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در مناطق مختلف كشور

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی به اقدامات ارتش برای مقابله با كرونا اشاره و بیان كرد: با احتساب 2 هزار تخت نقاهتگاهی كه روز چهارشنبه افتتاح كردیم مجموعا نزدیك به 7 هزار تخت نقاهتگاهی در مناطق مختلف استان ها، شهرها و پادگان ها ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

برنامه «بدون انقضاء» رادیو گفت و گو با امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون فرهنگی و روبط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی با اشاره به وظایف ارتش گفت: در مجموعه ارتش علاوه بر ماموریت ذاتی که ارتش دارد و آن دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برای همین هم در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند ما همگی شبانه روز در تلاش هستند تا خللی در امنیت مرزها و استقلال کشور ایجاد نشود.

وی افزود: علاوه بر آن مجموعه ارتش با شیوع ویروس کرونا بر اساس تکلیف انسانی خودش و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب این فعالیت ها و تلاش ها را گسترش داد و با شدت بیشتری پیگیری کرد.

سخنگوی ارتش به اقدامات ارتش برای مقابله با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: با احتساب 2 هزار تخت نقاهتگاهی که روز چهارشنبه توانستیم افتتاح کنیم مجموعا نزدیک به 7 هزار تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در مناطق مختلف استان ها، شهرها و پادگان ها ایجاد شده است.

وی افزود: 32 بیمارستان ارتش هم در جهت خدمت رسانی به مردم و کسانی که مبتلا به کرونا شده اند و نیاز به بستری دارند، قرار گرفته است.

امیر تقی خانی اظهار کرد: در ورودی های 21 استان و در مناطق مختلف هم اقدامات ضد عفونی و هم پایش سلامت مردم در ابتدای ورودی انجام شده است و در بیش از 200 ایستگاهی که در نقاط مختلف برپا شده است موضوع پیش سلامتی و خدمت رسانی به مردم در دست اجرا است.

وی با اشاره به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در مجموعه ارتش گفت: اقدامات دیگری از جمله تغییر خط تولید برخی کارخانه ها را داشتیم مثلا اگر کارگاه ها و کارخانه هایی را داشتیم که قبلا کارهای صنعتی و تولید لباس سربازی انجام می دادند آن ها به تولید ماسک و لباس برای مردم و کادر پزشکی و پرستاری تغییر پیدا کردند. همچنین کارخانه هایی که قبلا کارهای خودکفایی شان در حوزه تولید ادوات و امکانات رزمی بوده است الان دارند خودروهای رفع آلودگی را با تغییر کاربر و با شکل دیگری انجام می دهند و در اختیار می گذارند. یا اقداماتی که در حوزه استفاده از تجهیزات شیمایی میکروبی ارتش صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و روبط عمومی ارتش با اشاره به برپایی نقاهتگاه 2 هزار تخت خوابی توسط ارتش گفت: روز چهارشنبه شاهد یک اقدام بسیار خوب و بزرگ توسط نیروی زمینی ارتش بودیم که با دستور فرمانده کل ارتش و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده بود مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه 2 هزار تخت خوابی برپا شد.

وی اظهار کرد: با روندی که داریم فکر نمی کنم از این نقاهتگاه استفاده شود ولی ارتش باید خودش را با بدترین شرایط تصویر کند و برای آن خودش را آماده کند. این آمادگی انجام شد و همان طوری که فرمانده ارتش گفتند این آمادگی هست که اگر لازم باشد در هر نقطه ای که ظرفیت آن ایجاب بکند مشابه این نقاهتگاه 2 هزار تختخوابی در نقاط دیگر هم ایجاد شود.

نظر شما