شناسهٔ خبر: 39061728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نوروز نامه ۹۹؛ / کارشناس روابط بین‌الملل:

اروپا تحت فشار آمریکاست/ باید در سیاست خارجی نرمش ایجاد کنیم

مهناز براتی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: ما هیچ نوع نرمش و انعطافی در سیاست‌های خود نداریم و باید در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کنیم.

صاحب‌خبر -

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره سیاست خارجی ایران و آمد و شدهای دیپلماتیک در یک سال گذشته به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: در یک سال گذشته بیشترین مراودات سیاسی ما در چارچوب دیپلماسی با مسئله برجام در ارتباط بوده است آن هم دلیل خاصی دارد. انتظار ما نسبت به دنیا با آنچه که خود ما باید انجام بدیم در تعادل نیست. ما از روز اول در نقطه صفر ایستادیم و هیچ وقت حاضر نشدیم از این نقطه صفر جدا شویم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: هایکو ماس در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال گذشته با ظریف درباره اینستکس صحبت و گفته بود که ایران باید انتظارات ما را در سه مورد برآورده کند تا هم بتوانیم برابر آمریکا بایستیم و هم برابر اسرائیل و عربستان سعودی. ظریف به هایکو ماس گفته بود من نمی‌توانم در این سه مورد تصمیم گیری کنم، ظریف به تهران آمد و اتفاقی نیز نیفتاد.

بیگدلی اظهار کرد: ما هیچ نوع نرمش و انعطافی در سیاست‌های خود نداریم و باید در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کنیم.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با تاکید بر کانال‌های دیپلماتیک گفت: بدون اینکه ما تغییری در سیاست‌های خود ایجاد کنیم طبیعی است که اروپا هم تحت فشار امریکاست و نمی‌تواند کاری را از پیش بگذارد. مثلث آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده است و اتحادیه اروپا نمی‌تواند راسا و رسماً دست به تصمیم‌گیری بزند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما