شناسهٔ خبر: 39059407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قاطعیت ناجا در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا

فارس

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا که مطالبه عمومی است مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان عزیز می‌باشد البته نیروی انتظامی با قاطعیت کامل این طرح را اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری با اشاره به اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، با اعلام تشدید محدودیت‌های تردد از شهروندانی که برای سفر برنامه ریزی کرده اند، خواست سفر خود را لغو کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح فقط ساکنان شهرها اجازه ورود را خواهند داشت، گفت: مسافران و افراد غیربومی، اجازه عبور از کنار گذر شهرها را دارند.

بیشتر بخوانید:

هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد

سردار اشتری: سفرهای برون‌شهری قطع می‌شود/ مسافران به سرعت به شهرهایشان برگردند

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بر مدیریت سفر از سوی مسافران و بازگشت هر چه سریع‌تر آن‌ها به شهرهایشان تاکید کرد و گفت: ازاین عزیزان می‌خواهیم در اولین فرصت به محل سکونت خود بازگردند.

فرمانده ناجا به محدودیت سفرهای برون شهری اشاره و بیان کرد: کلیه سفرهای برون شهری قطع می‌شود البته خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی از این موضوع مستثنی خواهند بود.

سردار اشتری بر فعالیت واحدهای صنفی نظیر نانوایی های، سوپر مارکت ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و خوراکی و ... که مایحتاج ضروری و نیاز اولیه مردم را عرضه می‌کنند، تاکید و تصریح کرد: این صنوف هرگز تعطیل نمی‌شوند و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه لیست صنوفی که باید حتماً تعطیل شود، تهیه شده و تا پایان طرح اجازه فعالیت ندارد، خاطرنشان کرد: فعالیت صنوفی که خدمت رسانی آن‌ها به مردم در حد ضرورت است، بر عهده استانداری‌ها گذاشته شده است.

سردار از توقیف خودرو، جریمه راننده و پلمب واحدهای صنفی در صورت تخلف از قوانین خبرداد و گفت: در صورتی که رانندگان خودروها که ورود آن‌ها به شهرهای غیر محل سکونت ممنوع شده است، به این شهرها وارد شوند، مرتکب تخلف شده و تا یک ماه خودروهای آن‌ها توقیف و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: رانندگان خودروهای متخلف پس از ثبت تخلف، به شهر محل سکونت خود بازگردانده می‌شوند؛ مراحل بعدی جریمه و توقیف در شهر محل سکونت انجام خواهد شد.

سردار اشتری بیان کرد: اصنافی که از این مقررات تخلف کنند برابر قانون محل کسب آن‌ها پلمب خواهد شد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: اجرای این طرح که مطالبه عمومی است، مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان عزیز می‌باشد البته نیروی انتظامی با قاطعیت کامل این طرح را اجرا می‌کند.

شایان ذکر است، امروز سردار اشتری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با کلیه فرماندهان مرزبانی کشور در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مرزها و ارائه خدمات به مرزنشینان، دستورات لازم را صادر کردند.

نظر شما