شناسهٔ خبر: 39059217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تازه ترین خبرها از کرونا در جهان؛ آمریکا با رد شدن از چین، کانون شیوع کرونا شد/تلفات اسپانیا به 4858 نفر رسید

ویروس کرونا همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بیست و چهار ساعت بیش از 2319 نفر در جهان جان خود را از دست داده اند  و کرونا کماکان در جهان می تازد. به تعداد کشورهایی که قرنطینه را اجرایی کرده اند اضافه شده و نگرانی ها بابت مشکلات اقتصادی بعد از بحران افزایش یافته است.

به گزارش توئیت پرس، ایتالیا 712 فوتی، اسپانیا 498 فوتی، فرانسه 365 فوتی، ایران 157 فوتی، آمریکا 116 فوتی، انگلیس 115 فوتی و پرتغال 17 فوتی را در 24 ساعت گزارش به طور رسمی به ثبت جهانی رساندند.

دویچه وله نوشته است که آمریکا اکنون بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. ترامپ علت افزایش شتابان تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را تست گسترده آن در آمریکا اعلام کرده است.

برای نخستین بار از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان، تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا بیش از دو کشور چین و ایتالیا اعلام شده است. بر اساس آماری که از سوی مقامات آمریکا منتشر شده است، تعداد افرادی که به این بیماری تنفسی در آمریکا مبتلا شده‌اند ظرف هفته جاری دو برابر شده است.

آمریکا

خبرگزاری رویترز روز جمعه هشتم فروردین (۲۷ مارس) در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا به بیش از ۸۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است که چین شمار کلی موارد تایید شده ابتلا به کرونا را ۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرده است.

اما ساعاتی پیش با اعلام وزارت دفاع امریکا تعداد تلفات و مبتلایان در امریکا بالاتر رفت و گزارش شد افزایش شتابان تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا باعث افزایش انتقادها به عملکرد دولت دونالد ترامپ در مقابله با این بیماری شده است.وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از مرگ دو کارمند این وزارت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پنتاگون نیز به 652 نفر افزایش یافته است.پنتاگون یکشنبه گذشته از مرگ اولین کارمند خود به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود که اولین مورد مرگ به دلیل کرونا در ارتش آمریکا نیز به شمار می‌آمد.

این فرد در «کریستال سیتی» در ایالت ویرجینیا ساکن بوده و برای آژانس همکاری امنیت دفاعی وابسته به پنتاگون کار می کرده است.

در حال حاضر آمریکا به صدر کشورهای مبتلا به ویروس کرونا در جهان رسیده و تعداد مبتلایان در این کشور به 86 هزار نفر نزدیک شده است.

همچنین آمار قربانیان این ویروس در آمریکا به 1304 نفر رسیده و تا کنون نیز 1868 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبودی خود را بدست آورده‌اند.

اما یکی از مهم ترین خبرهای روز جمعه ابتلای بوریس جانسون به کرونا بود که او خودش این موضوع را در توئیتر اعلام کرد. جانسون از همان روزهای ابتدایی موضوع را جدی نگرفته بود و به بی خیالی در قبال بحران پیش رو متهم شده بود. انتقاد ها حالا از او بیش از قبل شده. وزیر بهداشت انگلیس هم به گزارش بی بی سی، مبتلا شده. پیش از این پرنس چارلز ولیعهد بریتانیا هم کرونا گرفته بود و وضعیت ملکه هم چندان مشخص نیست.  نخست وزیر در توئیت ویدئویی خود اعلام کرد در قرنطینه خانگی در دفتر نخست وزیری به سر می‌برد و همچنان به مبارزه ملی با کروناویروس ادامه خواهد داد.مت هنکوک  جلسات مشترک زیادی را در شماره 10 همراه با بوریس جانسون برگزار کرده است.

فرانسه

به گزارش تلویزیون فرانسه  حمل و نقل عمومی در پاریس با هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس تعطیل شد.به گزارش یورونیوز ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز جمعه اعلام کرد با توجه به موج شدید شیوع کرونا در فرانسه، بحران بیماری کوید-۱۹ در این کشور طولانی است. وی در جلسهٔ امروز هیئت دولت فرانسه که بیشتر اعضایش به از طریق ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند گفت: «باید پایداری کرد، موج بیماری همه‌گیری که در فرانسه به راه افتاده بسیار عظیم است و فشار هولناکی به نظام بهداشت و پزشکی کشور وارد می‌کند.»

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خبر داد که وضعیت قرنطینه در این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا برقرار شده بود برای دو هفته دیگر و تا 15 آوریل (27 فروردین) تمدید می‌شود.

بر اساس قوانین قرنطینه در فرانسه، تمامی جابجایی‌ها در این کشور تا 15 آوریل محدود می‌شود و کسانی که قوانین جدید فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا را نقض کنند مجازات خواهند شد.

همچنین به شهروندان تنها برای خرید غذا یا رفتن به سر کار (در صورتی که کار کردن از خانه غیرممکن باشد) اجازه خروج از منازل داده خواهد شد.

اولویت توزیع ماسک و ابزارهای پیشگیری برای پزشکان و تیم‌های پزشکی خواهد بود و ارتش این کشور نیز در مناطق شیوع ویروس کرونا مستقر خواهد شد.

آخرین آمارها در فرانسه حاکی از آن است که دست کم 30 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 1700 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آفریقا

همچنین دیلی میل از آشوب و بلوا و صف‌های طولانی پشت در سوپرمارکت‌ها در افریقای جنوبی به دنبال اعلام قرنطینه ملی ناشی از بحران کروناویروس خبر داده است. این رسانه همچنین ازضرر 90 میلیارد پوندی صنایع ایتالیا به دنبال تعطیلی یک ماهه کارخانجات این کشور به خاطر کروناویروس نوشته است. امار مبتلایان به کرونا در این کشور همچنان بسیار بالاست .و انتظار می رود محدودیت ها ادامه داشته باشد.

در این میان خبر رسیده که تعداد مبتلایان به بیماری در سوئیس هم از مرز ده هزار نفر گذشته است.

اسپانیا

مقامات بهداشتی اسپانیا فوت 493 تن دیگر در 24 ساعت گذشته را بر اثر ابتلا به کروناویروس تایید کردند. بدین ترتیب شمار فوتی‌های اسپانیا به 4858 تن رسید. همچنین 6273 ابتلای جدید نیز گزارش شد.  به گزارش تلویزیون روسیه پزشکان روس برای کمک به همکاران خود در ایتالیا برای مبارزه مشترک با کروناویروس وارد عمل شدند.

روسیه و چین

به گزارش بی بی سی چین و روسیه راه را به روی مسافران خارجی بسته‌اند. چین می گوید کاملا جلوی ورود خارجیان را گرفته و بیشتر پروازهای بین‌المللی را متوقف کرده است. آنها نگرانند که موج دوم کرونا این بار از خارج به داخل سرایت کند.  روسیه هم تمام پروازهای بین‌المللی را لغو کرده و راه‌های آبی و زمینی را بر روی کسانی که از خارج می‌آیند تا یک هفته بسته است. فقط شهروندان روس می‌توانند با هواپیما به این کشور سفر کنند.

آلمان

بی بی سی همچنین نوشت در آلمان تنش بین سیاستمداران بر سر محدودیت‌های گسترده ای که اعمال شده بالا گرفته و از آنگلا مرکل صدراعظم خواسته شده این محدودیت‌ها را سبک‌تر کند چون کشور نمی‌تواند شش تا نه ماه چنین شرایطی را تاب بیاورد. خانم مرکل در پاسخ گفته الان زمان کمتر کردن محدودیت‌ها نیست چرا که در آلمان هر هفته شمار مبتلایان دو برابر می‌شود و سیستم درمانی برای اینکه بتواند جوابگوی بیماران باشد باید تعداد مبتلایان هر ده روز دو برابر شود.

پاکستان

در پاکستان کمیته هماهنگی کرونا به ریاست عمران نخست وزیر نماز جمعه را در این کشور ممنوع اعلام کرد. مساجد در این کشور تعطیل نمی‌شوند اما فقط کارکنان مسجد، حداکثر پنج نفر، می‌توانند در مسجد نماز بخوانند. پاکستان در اعمال محدودیت کند عمل کرده اما اکنون شمار مبتلایان به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسیده و نه نفر جان باخته‌اند.

در حال حاضر مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان به مرز 550 هزار نفر رسیده و از این تعداد 24866 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

312 310

نظر شما