شناسهٔ خبر: 39056006 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اشتباه ورزشی در مقابله با ویروس کرونا

ورزش می‌تواند عامل مهمی برای بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس کرونا باشد اما اگر اشتباه این کار را انجام دهیم دچار عوارض مختلفی خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ورزش در خانه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا روشی مطمئن برای بالا بردن سطح ایمنی بدن برای مقابله با این ویروس است اگر در انجام ورزش خانگی دچار اشتباه شویم. بدون شک اثر منفی بر روی سیستم ایمنی بدن خواهد گذاشت بنابراین بهتر است با ر عایت قوانین بتوانیم ورزشی سالم را انجام دهیم.

برای شروع ورزش خوب گرم کردن باعث افزایش جریان خون شده و در نتیجه دمای ماهیچه‌ها را بالا می برد و باعث افزایش تعداد تنفس می‌شود. ضمن اینکه گرم کردن صحیح به بدن زمان کافی برای هماهنگ شدن با انواع نرمش‌ها را می‌دهد که این موضوع منجر به اجرا صحیح حرکات می‌شود.

برای آنکه بخواهید ورزش مناسبی داشته باشید بدن شما با گرم کردن بیشتر در سطح آمادگی مساعدی قرار می‌گیرد. افزودن حرکات کششی به برنامه گرم شدن باعث خواهد شد که ماهیچه‌ها از انعطاف بیشتری برای انجام ورزش‌های مختلف برخوردار شود و از سویی دیگر هدف از گرم کردن افزایش ضربان قلب و آماده شدن برای حرکات سخت‌تر ورزشی است. با این حساب باید حرکات کششی را انتخاب کنیم که به صورت ایستاده انجام شوند و حرکات کششی نشسته در هنگام سرد کردن نتیجه بهتری دارد.

یکی از اشتباهاتی که معمولاً افراد ناوارد به ورزش صحیح انجام می‌دهند این است که پس از ورزش اقدام به سرد کردن نمی‌کنند که این موضوع عوارض زیادی به همراه دارد. حرکات سرد کردن در زمانی آغاز می‌شود که حرکات ورزشی در پایان بخش حرکات هوازی است. به عنوان مثال اگر با سرعت بالایی در حال پیاده روی هستید حرکات سرد کردن را با آهسته کردن قدم‌ها آغاز نمایید و  با سرعتی عادی راه بروید تا زمانی که تعداد تنفس و ضربان قلب به حالت طبیعی برسد و بتوانید به راحتی نفس بکشید. پس از آن حرکات کششی نشسته باید انجام شود چون ماهیچه‌ها هنوز گرم هستند و اگر این حرکات انجام نشود در آینده دچار آسیب های جدی خواهید شد.

مقابله با ویروس کرونا با انجام حرکات ورزشی ساده امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ماندن است، بهتر است در خانه حرکت ورزشی عادی و ساده‌ای را انجام دهیم. حرکات انعطافی و کششی باعث خواهند شد تا گرفتگی ماهیچه‌ها به دلیل تغییر وضعیت زندگی از بین برود و دیگر احساس درد در ماهیچه‌ها نداشته باشیم. بدون شک افرادی که روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت ورزش می‌کنند احتمال ابتلا آنها به ویروس کرونا کمتر از کسانی است که به ورزش نمی‌پردازند.

انتهای پیام/4048/

نظر شما