شناسهٔ خبر: 39055903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران:

«جهش تولید» سبب ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن می‌شود

حجت‌الاسلام غفاری گفت: بی‌شک کشوری که وابستگی به خارج داشته باشد نمی‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیداحمد غفاری قرباغی با اشاره به اینکه کشورداری براساس تامین منافع بین‌المللی ممکن است اظهار کرد: هم اکنون در ادبیات سیاسی، مفهومی به نام استقلال اقتصادی وجود ندارد اما رویکرد کلان کشورداری باید براساس خط‌مشی اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از دیرباز درصدد ضربه زدن به ملل اسلامی هستند تصریح کرد: بنابراین باید تمامی تلاش خود را برای استقلال اقتصادی به کار بست و بدون وابستگی به خارج، کشور را اداره کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رونق و جهش تولید، به منظور تقویت و استقلال اقتصادی بوده است بیان کرد: بی‌شک کشوری که وابستگی به خارج داشته باشد نمی‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند بنابراین چاره‌ای جز استقلال اقتصادی وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به نیروهای داخلی گفت: بی‌توجهی به این مسئله مهم سبب می‌شود که بر اثر تحریم‌های ظالمانه دشمنان، زیر چکمه استکبار جهانی له شویم چون دشمن به دنبال وابستگی کشورها به آنها است و اگر جمهوری اسلامی ایران نیز به قدرت اقتصادی تبدیل شود، به قدرت آنها آسیب وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی تاکید کرد: بنابراین در چنین شرایطی تنها چاره کار، خودباوری و به ویژه توجه به نیروهای مردمی و استقلال است و از سوی دیگر تولیدات داخلی نیز باید تقویت شده و به عنوان رویکرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی حکام کشور بر رویکرد واردات در سیاست‌گذاری خود اعتقاد دارند بیان کرد: متاسفانه واردات محصولاتی انجام می‌شود که هیچ نیازی به آنها وجود نداشته و مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود بنابراین مسئولان باید شیوه مدیریتی خود را اصلاح کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در مصرف تولیدات داخلی برای تحقق شعار جهش تولید افزود: برای این امر می توان در رسانه ملی، به تاریخ اقتصادی مللی مانند ژاپن که سابقه ذهنی مثبتی توسط ایرانیان در آنها وجود دارد، پرداخت و چگونگی موفقیت این کشور در اقتصاد را تبیین کرد.

وی اظهار کرد: توجه به اقتصاد و تولید داخلی به اندازه‌ای حائز اهمیت است که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که تمامی اجناسی که وارد ایالت متحده می‌شوند باید مالیالت سنگین دهند و شعار وی نیز در انتخابات ریاست جمهوری« کارگر آمریکایی و تولیدات داخلی» بوده است.

حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی با ابراز تاسف از اینکه برخی مسئولان موضوع« اقتصاد ریاضتی» را در مقابل« اقتصاد مقاومتی» مطرح می‌کنند گفت: این در حالی است که اقتصاد کشوری مانند آمریکا نیز بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی عدم تحقق شعارهای سال رهبر معظم انقلاب اسلامی ناشی از رویکرد برخی مسئولان است بیان کرد: متاسفانه هیچ خودباوری در مسئولان مبنی بر تحقق شعارهای سال وجود نداشته و بعضا این شعارها را به سخره می‌گیرند و بر این امر معتقد نیستند که با نگاه به توانمندی‌های داخلی می‌توان به صورت مستقل، کشور خود را اداره کرد./1350/د102/ب1

نظر شما