شناسهٔ خبر: 39055840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فیفا در پی راهی برای پایان لیگ‌های فوتبال

تسنیم

با توجه به شرایط فعلی و تحت تاثیر قرار گرفتن مسابقات فوتبال با پیشرفت ویروس کرونا، هنوز تکلیف فصل جاری لیگ‌ها مشخص نیست و فیفا در حال بررسی شرایط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا و پیشرفت این ویروس همه‌گیر در دنیا به نوعی تمام فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی را تحت تاثیر قرار داده است و لیگ‌های فوتبال در سراسر دنیا معلق شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طرح فیفا برای کاهش ۵۰ درصدی دستمزد بازیکنان

تعلیق لیگ‌های داخلی کشورها و انتظار برای ریشه کن شدن ویروس کرونا یا کاهش پیدا کردن آن برای از سرگیری مسابقات، مشخص نیست تا چه زمانی ادامه پیدا کند. این مسئله حتی تورنمنت‌های بین‌المللی و بازی‌های بین‌المللی کنفدراسیون‌ها و انتخابی جام جهانی 2022 را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط مشخص نیست فیفا طبق چه تقویمی باید برنامه‌های خود را دنبال کند و برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی به چه زمانی موکول می‌شود.

شرایط موجود تصمیم‌گیری را سخت کرده و فیفا در نظر دارد برای این مسئله مهم تصمیم‌گیری کند. فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون‌های قاره‌ای قصد دارند برای به پایان بردن فصل جاری لیگ‌های داخلی، کشورها را همراهی کنند و با ارائه پیشنهادهایی برای پایان دادن فصل جاری کمک کنند تا برنامه‌ریزی بهتری هم برای تقویم بین المللی خود داشته باشند.

بسته‌های پیشنهادی مطابق وضعیت و شرایط هر قاره روی میز فیفا قرار گرفته و فدراسیون جهانی در حال بررسی است تا لیگ‌های داخلی و باشگاه‌ها با کمترین ضرر مواجه شوند. مسئله‌ای که البته هنوز راه چاره‌ای برای آن پیدا نشده و تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد تا بلکه تصمیم نهایی در سریع‌ترین زمان گرفته شود.

نظر شما