شناسهٔ خبر: 39055417 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۷۳ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۷۳ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۷۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ۱۱۷ نفر، ۳۹ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

وی تعداد فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان را ۱۳ نفر عنوان کرد و افزود: هفت نفر از فوتی‌های این مدت به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،‌چهار نفر محدوه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲ نفر به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ضروری است با توجه به روند رو به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مردم از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی در خانه ماندن را بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هم‌اینک که بیش‌از چهار هزار نفر کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در امر پیشگیری و مقابله با این ویروس فعالیت دارند مردم با رعایت اصول بهداشتی و در خانه‌ ماندن این دانشگاه را در مهار ویروس یاری کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما