شناسهٔ خبر: 39052957 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کیت تشخیصی تولید داخل کرونا تا هفته آتی وارد چرخه می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که کیت‌های تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا تا هفته آتی وارد چرخه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور درباره کیت‌های تشخیصی تولید داخل ویروس کرونا بیان کرد: کیت‌های تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا توسط انستیتو پاستور ایران تایید شده و با تایید سازمان غذا و دارو، احتمالا هفته‌ای ۸۰ هزار کیت تشخیصی تولید داخل برای ویروس کرونا وارد چرخه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این کیت‌های تشخیصی پس از رفع نیازهای داخلی کشور، می‌تواند به کشورهای دیگر هم صادر شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت ایران در مقابله با کرونا قابل مقایسه با سایر کشورها نیست و به جرات می‌توان گفت که طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا باعث کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده است.

جهانپور افزود: شرایط ویروس کرونا در کشورهای اروپایی به شدت وخیم است و خوشبختانه با وجود شبکه بهداشت در ایران، توانستیم موفقیت‌های خوبی در شناسایی به موقع ابتلا کسب کنیم.

وی بیان کرد: شناسایی و مداخله زودهنگام در زمینه ویروس کرونا حتی می‌تواند به صورت جهانی اجرایی شود. شبکه بهداشت در ایران در این زمینه بسیار موثر عمل کرده است. زیرساخت شبکه بهداشت در بسیاری از کشورهای اروپایی هم وجود ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما