شناسهٔ خبر: 39052401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام

راهکارهای تحقق جهش تولید در اولویت کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| داود دانش جعفری، رئیس کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابلاغیه‌ای کلیه کمیته‌های تخصصی و واحدهای مختلف این کمیسیون را مامور کرد، راهکارهای تحقق شعار سال 99 را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

در این ابلاغیه آمده است:

 

بسمه تعالی

 

سال 1399: جهش تولید

 

روسای محترم کمیتههای تخصصی و واحدهای مختلف کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری

 

باسلام

 

ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سلامتی و سرافرازی برای همکاران و همه ملت عزیز ایران، با عنایت به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و حسب دستور دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالعه و بررسی لازم را در زمینه راهکارهای تحقق شعار امسال به عمل آورید.

 

در این راستا، توجه به سیاست های کلی نظام که پیش نویس آنها در این کمیسیون تدوین شده به ویژه؛ سیاستهای کلی حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی، سیاست های کلی اقتصادمقاومتی، سیاست های کلی اشتغال، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سیاست های کلی امنیت اقتصادی و... مدنظر قرار گیرد.

 

همچنین، بررسی میزان تحقق شعار سال 98(رونق تولید)، موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولید را مورد مطالعه قرار داده و در صورت لزوم، با توجه به وظایف مجمع در قانون اساسی، پیشنهاد لازم را در زمینه بازنگری در سیاست های کلی موجود یا لزوم تدوین سیاست های کلی جدید جهت تحقق جهش تولید را ارایه نمایید.

 

در این زمینه، اخذ نظرات کارشناسان و متخصصان کشور، مسئولین و نهادهای ذیربط و همه تولیدکنندگان بخش های خصوصی، دولتی و تعاونی مدنظر همکاران باشد. بدون در نظر گرفتن تولیدکنندگان به عنوان افراد خط مقدم تولید، هر گونه سیاست گذاری کامل نخواهد بود و به این مورد توجه ویژه مبذول نمایید.

 

بدین منظور، آقای حجت الله هاشم بیگی، دبیر کمیسیون اقتصادکلان، بازرگانی و اداری موظف است موضوع را پیگیری و نظرات و پیشنهادات همه اعضا را حداکثر تا 15 فروردین ماه جمع آوری و ارائه نماید.

 

داود دانش جعفری

 

رئیس کمیسیون اقتصادکلان، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع

 

منبع: تسنیم

نظر شما