شناسهٔ خبر: 39051017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جمهوری‌خواهان آمریکایی، عربستان را به قطع کمک‌های واشنگتن تهدید کردند

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا تهدید کردند در صورت عدم‌خروج عربستان از سازمان اوپک، حمایت‌های دولت واشنگتن از ریاض متوقف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا از عربستان سعودی خواسته‌اند از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج و به‌جای آن به یک "نیروی آزاد بازار انرژی" تبدیل شود.

در همین راستا 6 عضو کنگره در نامه‌ای به "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا، از وی خواسته‌اند این موضوع را به سعودی‌ها ارجاع دهد.

در این نامه آمده است که سازمان اوپک به یادگاری از گذشته تبدیل شده است و عربستان را وادار به تحمل سهم بیشتر از تولید می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین از عربستان خواسته‌اند آمریکا را در پروژه‌های استراتژیک زیرساختی در بخش انرژی در سراسر اقیانوس آرام و اقیانوس هند مشارکت دهد و گفته‌اند که ریاض باید به آمریکا برای تشکیل "نیروی آزاد بازار انرژی" بپیوندد.

اعضای کنگره آمریکا به عربستان هشدار داده‌اند در صورت مخالفت با این طرح، کمک‌های آمریکا به ریاض قطع خواهد شد.

این نامه در حالی ارسال شده است که عربستان سعودی تولید نفتش را افزایش داده است که این امر منجر به کاهش قیمت‌ها شده که بر تولیدکنندگان آمریکا تأثیر دارد.

نفت خام آمریکا در روز دوشنبه حدود 22 دلار در هر بشکه معامله شد که 29 درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشت. این شدیدترین کاهش قیمت نفت از زمان جنگ خلیج فارس بین آمریکا و عراق در 1991 بود.

آمریکا به‌تازگی یک نماینده ویژه از طرف وزارت انرژی به عربستان سعودی فرستاد و هدف آن پیشرفت مذاکرات بین دو کشور است. عربستان سعودی مدت‌ها بود تلاش گروه اوپک و متحدانش را برای متعادل کردن قیمت نفت از طریق کاهش تولید رهبری می‌کرد.

انتهای پیام/+

نظر شما