شناسهٔ خبر: 39050943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی در شاهین شهر

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت:طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیرضروری در سطح کشور در شهرستان شاهین شهر و میمه اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسفندیار تاجمیری با اشاره به اینکه عملکرد شهرستان شاهین شهر  در کنترل و ایستگاه‌های غربالگری از بقیه شهرستان‌ها استان اصفهان جلوتر است افزود: تاکنون در تمامی ایستگاه‌های سلامت و مراکز غربالگری نزدیک به ۲۳۴ نفر با علائم مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان جهت طی اقدامات بعدی معرفی‌شده‌اند.

اوادامه داد: در حوزه مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان اصفهان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه ششم و از نظر تعدد بیماران کرونایی رتبه دوم و از لحاظ فوتی‌ها رتبه ۵ استان را این شهرستان به خوداختصاص داده است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد شهروندان شاهین‌شهری در طرح خودارزیابی و ثبت شرح حال خود در سامانه salamat.gov.ir برای شکست ویروس کرونا همکاری کرده اند، از سایر افراد باقی‌مانده خواست در اجرای کامل این نهایت همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان با بیان اینکه ماندن در خانه مهم‌ترین راهکار در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا است، از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود در خانه‌هایشان بمانند و ادامه داد: دولت بدون شک مشوق‌های لازم جهت کسب‌وکار‌هایی که به واسطه این ویروس آسیب دیده اند را در نظر گرفته و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.

تاجمیری با اشاره به اینکه در طرح فاصله اجتماعی صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است گفت: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد وخروج افراد غیرساکن و مسافر شهر‌های محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را نداشته و از کنار گذر‌ها عبور خواهند نمود.

او افزود: مدارس و دانشگاه ها، پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و... که محل تجمع افراد هستند تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آن‌ها می‌تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می‌نمایند.

او افزود: ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیرو‌های اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند نمود و برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع می‌باشد اما تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌گردد، محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.
فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد:طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.
تاجمیری ادامه داد: ممنوعیت‌های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌نمایند.
او در پایان گفت: به منظور تضمین اجرای طرح، خودرو‌های افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و پلمب واحد‌های صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.
 
 
انتهای پیام/ش

برچسب‌ها:

نظر شما