شناسهٔ خبر: 39050914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اف‌بی‌آی:

از تلاش برای پی بردن به سرنوشت رابرت لوینسون دست نمی‌کشیم

باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد اگرچه این سازمان معتقد است جاسوس آمریکایی در ایران مرده است، از تلاش برای پی بردن به سرنوشت او دست نخواهد کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، گفت این سازمان از تلاش برای پی بردن به سرنوشت رابرت لوینسون، جاسوس ناپدید شده آمریکایی، دست نخواهد کشید.

او در ایمیلی که دیروز برای نیروی تحقیق اف‌بی‌آی فرستاد، نوشت اف‌بی‌آی از کشف آنچه که برای لوینسون افتاده است- کسی که دولت آمریکا معتقد است بعد از ناپدید شدن بیش از یک دهه قبل در داخل زندان ایران مرده است- دست نخواهد کشید.

رئیس پلیس فدرال آمریکا همچنین در این نامه الکترونیکی که نسخه‌ای از آن در اختیار آسوشیتد پرس قرار گرفت، نوشته است وی شخصا با خانواده لوینسون دیدار کرده است.

لوینسون که یک جاسوس آمریکایی بود برای جمع‌آوری اطلاعات به جزیره کیش سفر کرده بود. مقامات ایرانی با رد ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره مردن او در زندان، اعلام کردند او ایران را ترک کرده است. با این حال، مقامات آمریکایی مدعی بودند وی در ایران مفقود شده است و برای دادن اطلاعات درباره او ۲۰ میلیون دلار جایزه تعیین کردند.

ری مدعی شد: ما توضیح دادیم معتبرترین شواهدی که در طول ۱۳ سال گذشته جمع‌آوری کرده‌ایم به احتمال مرگ باب لوینسون در داخل زندان اشاره دارد. اعلام این خبر برای من دردآور است، اما من معتقدم که ما به خانواده باب مدیون ارائه دقیق و صریح اطلاعاتی هستیم که جمع‌آوری کرده‌ایم.

در این پیامِ رئیس اف‌بی‌آی در مورد «شواهد معتبر» که وی گفت خانواده لوینسون دریافت کرده‌اند، توضیحی داده نشده است.

این نامه الکترونیکی یک روز پس از آن فرستاده شد که خانواده لوینسون به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شدند وی در زندان‌های ایران مرده است.

ری در ایمیل خود همچنین نوشت که اف‌بی‌آی از تلاش برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره وضع اسارت لوینسون دست نخواهد کشید. او نوشت: اگرچه اف‌بی‌آی معتقد است او مرده است، این به این معنی نیست که از پیدا کردن آنچه که برای باب اتفاق افتاده است، دست خواهد کشید. ما می‌خواهیم با جدیت تلاش کنیم تا شرایط پیرامون ربودن شدن باب و زمان اسارت وی را مشخص کنیم و جواب همه آنچه را که می‌خواهیم و خانواده لوینسون شایسته آن است، بدست بیاوریم.

دیروز عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، گفت: اگر برای آمریکا فوت لوینسون قطعی شده است می‌تواند بدون بهره‌برداری سیاسی و تلاش برای سوءاستفاده از عواطف خانواده او این موضوع را اعلام کند.

نظر شما