شناسهٔ خبر: 39050510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی ممنوع شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ورود گردشگران به تمامی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری از ازدحام شهروندان در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه‌های داخل مناطق و به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس گرفته شده تا از هرگونه ورود به مناطق حفاظت شده، پناه‌گاه حیات وحش، تالاب و بویژه غارها، مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود لذا هیچگونه مجوزی برای ورود به مناطق تحت مدیریت، این اداره کل صادر نخواهد شد.

وی اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل بهار علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران زیادی از داخل و خارج استان از مناطق تحت مدیریت استان نیز بازدید می‌کردند اما به دلیل شرایط ویژه پیش آمده و شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه امسال در روز طبیعت ورود به مناطق تحت مدیریت ممنوع است مردم باید با رعایت نکات بهداشتی و لغو مسافرت‌های درون شهری و برون شهری و ماندن در خانه از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: با افرادی که موارد مذکور را رعایت نکنند به طور قطع با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و در راستای اجرای تکالیف ستاد مربوطه در استان برخورد خواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

نظر شما