شناسهٔ خبر: 39050065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تقدیر از کادر درمانی کشور با زبان هنر توسط هنرمند ایلامی+ تصاویر

پس از شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، برخی از هنرمندان با خلق آثار خود به نحوی از کادر درمانی کشور تقدیر می‌کنند، یکی از این افراد نقاش و هنرمند دهلرانی است که در ادامه آثار وی را می‌بینید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این روزها بیماری کویید ۱۹ به تیتر اول اخبار سراسر جهان تبدیل شده، مسلما پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها در این روزها در صف اول مبارزه با کرونا قرار دارند و این روزها شاهد تصاویری از صورت‌های زخم شده پرستاران و پزشکانی هستیم که این زخم‌ها رد ساعت‌ها تلاش و کوشش برای حفاظت از جان بیماران را نشان‌ می‌دهد.

پزشکان و پرستارانی که برخی به صورت داوطلبانه، برای کمک به بیماران جان بر کف پای کار آمده و برخی از آنان در این راه شهید شده‌اند.

با درگیر شدن کشورهای مختلف جهان به این بیماری، افراد مختلف در تلاش هستند تا با آگاهی دادن به مردم، از سرایت بیش از پیش این بیماری و همچنین از بروز یکی از فجایع قرن جلوگیری کنند.

هم‌پایی هنرمندان با کادر درمانی کشور

در این میان هنرمندان کشور ما نیز مانند دیگر رویدادها، نسبت به این بیماری و همه‌گیری آن واکنش نشان داده‌اند که هنرمندان ایلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این بار نیز به حوادث پیرامون خود واکنش نشان داده و از هنگام شیوع این بیماری دست به خلق تصاویری با رویکردهای گوناگون زده‌اند و بیماری کویید ۱۹، تلاش پزشکان و پرستاران و... را دستمایه کار خود قرار داده‌اند.

برخی با زبان طنز سعی در انتقاد از نحوه مدیریت مسوولان در شرایط بحرانی کنونی کرده و برخی دیگر نیز با خلق آثار هنری سعی در تقدیر و سپاس‌گذاری از پزشکان و پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها دارند.

جوان ۳۶ ساله ساکن میمه شهرستان دهلران یکی از هنرمندانی است که تصاویر زیبای او طی روزهای اخیر تحسین بسیاری از هنر دوستان را در پی داشته است که در ادامه صحبت‌های وی با خبرنگار فارس را می‌خوانید.

با زبان هنر از مدافعان سلامت تقدیر می‌کنم

مالک بازیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: این روزها خدمات جامعه پزشکان و پرستاران بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند کادر و خدمه مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و... به عنوان پیش‌قراولان سلامت عمومی، با تمام توان در جهت کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا پای کار آمدند.

وی افزود: بی شک امروز پرستاران، پزشکان، کادر درمان و... نماد از خود گذشتگی و مدافعان حقیقی سلامت هستند و بی‌شک این ایثار و از خودگذشتگی مخلصانه ستودنی است که نمی‌توان این حجم از اخلاص و فداکاری را با هیچ زبان و تصویری بیان کرد.

این نقاش  هنرمند ایلامی ادامه داد: پرستاران از عصاره وجودشان به بیماران معجون عشق می‌دهند تا بتوانند محیط  بیمارستان را تحمل کنند و سعی دارند با بیماران ارتباط دوستانه‌ای برقرار کنند و با روحیه دادن به بیماران گام مهمی جهت بهبود بیماران بر می‌دارند.

بازیار عنوان کرد: چند روز پیش با دیدن فیلم یکی از پرستاران عزیز در فضای مجازی واقعا متحول شدم و تصویر زیر را طراحی کردم تا بتوانم گوشه‌ای از زحمات این عزیزان را به تصویر بکشم.

آثار دیگر نقاش دهلرانی

وی خاطرنشان کرد: از کودکی علاقمند به نقاشی و گرافیک بوده‌ام و بدون آموزش اساتید و کاملا به صورت خود آموزی چند سالی است که نقاشی دیجیتال که یک کار بروز و ناشناخته هست را انجام می‌دهم.

هنرمند دهلرانی در پایان با بیان اینکه امید است هر چه سریعتر با همکاری و همدلی مردم و مسوولان شاهد شکست این بیماری باشیم، گفت: زمانی که ما در خانه هستیم و نمی‌توانیم یاریگر پرستاران و پزشکان جهت کمک به مردم باشیم سعی می‌کنم نقاشی کنم تا احترامم را نسبت به آنها با خلق این آثار نشان دهم.

در ادامه این گزارش تعدادی از آثار هنری این هنرمند دهلرانی را ببینید:

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳/و

نظر شما