شناسهٔ خبر: 39050046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین اخبار کرونا در استان ایلام| ایجاد تونل ضدعفونی ویژه خودروها / تولید ۳۵۰ هزار عدد ماسک

برای کنترل وضعیت موجود در ایلام، اقداماتی ازجمله تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده تا ایجاد موانع ترددی در محورهای مواصلاتی انجام و یا در حال انجام است که در این گزارش به نمونه‌ای از اقدامات اشاره داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، افزایش بی‌رویه مبتلایان کروناویروس در ایلام و اعلام وضعیت قرمز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، آژیر خطر را در ایلام به صدا درآورده است.

به جهت کنترل وضعیت موجود در ایلام، اقداماتی ازجمله تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده تا ایجاد موانع ترددی در محورهای مواصلاتی انجام و یا در حال انجام است که در این گزارش به نمونه‌ای از اقدامات اشاره داریم.

ایجاد تونل ضد عفونی کننده خودوها توسط ارتش جمهوری اسلامی در ورودی چرداول

الیاس فتاحی فرماندار چرد‌اول از ایجاد تونل ضد عفونی‌کننده خودروهای عبوری به چرد‌اول با همکاری و همراهی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: ساخت و ایجاد تونلی برای تسلط بیشتر و ضدعفونی‌کردن خودروها در این مسیر اقدام شده است.

فتاحی با بیان اینکه تمام تمهیدات و تصمیمات لازم برای کنترل و نابودی ویروس کرونا در شهرستان چرد‌اول در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون چندین جلسه با حضور تمامی اعضای ستاد پیشگیری در شهرستان برگزار گردیده است.

وی با تشکر از همراهی و همکاری مردم در ایجاد کمپین‌های «نه گفتن» به سفر، سیزده بدر و مرا‌سمات خود در شهرستان چرد‌اول یادآور شد: خوشبختانه مردم به‌خوبی به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی عمل می‌کنند.

فرماندار چرد اول گفت: تمام ارگان‌های مستقر در شهرستان اعم از نهادهای نظامی و انتظامی، هلال‌احمر، بسیج و ... تا ریشه‌کنی این بیماری در آمادگی کامل هستند.

جمع آوری 137 تخته چادر در طبیعت ایلام

رضا امیری مقدم جانشین دادستان مرکز استان ایلام  گفت: حسب دستور دادستان مرکز استان و با حضور میدانی عوامل نیروی انتظامی، منابع طبیعی،  113 تخته چادر جمع‌آوری و هشدارهای لازم به خاطیان داده شد.

وی با تعیین مهلت به افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند، افزود: 24 ساعت به افرادی که مجدداً در منطقه چوار اقدام به برپایی چادر کنند فرصت داده‌ایم و دادستانی در راستای حفظ سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال کرونا گشت‌های خود را فعال کرده است.

جانشین دادستان ایلام بیان کرد: چنانچه افرادی با بی‌توجهی به هشدارهای قانونی و عدم رعایت حقوق عمومی با برپایی چادر سلامت خود و دیگران را به مخاطره بیندازند برخورد خواهد کرد و با استفاده از قوه قهریه چادرهای آن‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

امیری مقدم افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی همه ما برای حفظ سلامت مردم است لذا می‌طلبد شهروندان محترم با ماندن در خانه مسئولان استان را یاری کنند.

وی گفت: مدتی است مردم بدون رعایت هشدارهای مسئولان اقدام به برپایی چادر در دل طبیعت می‌کنند که با توجه به قدرت انتشار ویروس کرونا، سلامت خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند.

تولید 350 هزار عدد ماسک درایلام

یارالله نصیری مدیرکل صمت ایلام با اعلام این خبر گفت: واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی زیرمجموعه سازمان سمت استان ایلام روزانه بین 25 تا 30 هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

وی اظهار کرد: از 15 اسفند سال گذشته تاکنون بیش از 350 هزار ماسک توسط واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی در کل استان تولید و در اختیار شبکه توزیع که عمدتاً داروخانه‌ها می‌باشند قرارگرفته است.

رئیس سازمان سمت استان ایلام بیان کرد: تاکنون تعداد چهار هزار و 500 عدد لباس  مخصوص بیماران و تعداد یک هزار و 500 عدد لباس  مخصوص کادر درمان، تعداد یک هزار و 210 عدد لباس حفاظتی و 25 هزار عدد پد‌الکلی توزیع‌شده است.

نصیری همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی برای دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تا پایان شکست کورند پای‌کار خواهد بود و از تمام توان واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی در راستای تأمین البسه بهداشتی موردنیاز بهره خواهد برد.

انتهای پیام/861/ش

نظر شما