شناسهٔ خبر: 39050012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نصیحت پدر آذری جهرمی به او چه بود؟/نویسنده‌ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر کتاب تازه‌اش است

منصور ضابطیان که در «فرش بنفشه» میزبان آذری جهرمی بود با این سوال وزیر مواجه شد که چه زمانی کتاب تازه منتشر می‌کنی؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، منصور ضابطیان شب گذشته در برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران میزبان محمد جواد آذری جهرمی بود.

وزیر ارتباطات در ابتدا گفت: بچه‌هایم هر سال در جهرم در کنار پسرعموها و دخترعمه‎ها به سر می‌بردند اما امسال نرفتند و در خانه ماندند. بنابراین به هر حال شرایط برایشان دشوار است. اما چاره‌ای نیست.

وی افزود: برنامه‌هایی برایشان تدارک دیده‌ایم که مشغول شوند. بخشی از وقت بچه ها به تکالیف مدرسه می‌گذرد. معلم‌هایشان از طریق پیام‌رسان‌ها ویدئوهایی را می‌گذارند و درس می‌دهند و بچه‌ها باید پر کنند و بفرستند. بخشی از وقتشان به آموزش می گذرد. بخشی از وقت را هم به بازی های رایانه ای و دیدن برنامه های تلویزیونی می‌گذرانند و بخشی دیگر را مطالعه م‌ کنند. مادرشان نمی گذارد وقت خالی داشته باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه این روزها هوای جهرم خوب و بهترین زمان برای رفتن به این شهر است، یادآور شد: سرانه فضای سبز عمومی جهرم تقریبا نزدیک به صفر است. شما در شهر جهرم پارک و فضای سبز نمی‌بینید. نخلستان و باغ دارند و خانواده‌ها به باغ‌های خودشان می‌روند و بنابراین سر کردن این اوضاع برای جهرمی‌ها نباید خیلی سخت باشد. چه در خانه و چه در باغات بمانند. ضمن اینکه رعایت می‌کنند و پایبند به این هستند که ارتباطات اجتماعی شان را در نوروز کنترل کنند. هرچند مردمان پر ترددی هستند و به دیدار یکدیگر می روند، اما رعایت می کنند. هر شب با مادر و خواهرهایم یک گروه داریم و مکالمه های تصویری گروهی با هم داریم و هر کس از خانه خودش وصل می‌شود.

او همچنین درباره نصیحتی که از بزرگ ترهای خود شنیده است و به او در زندگی کمک کرده، گفت: پدرم همیشه به من و 6 خواهر و برادرم این نصیحت را می کرد که دروغ نگویید. اولین و آخرین نصیحتی بود که پدرم همیشه به ما می گفتند. خیلی مهم بود برایمان در همه شرایط و فکر می کنم خیلی در زندگی‌های شخصی و اجتماعی ما موثر است. این موضوع همیشه در ذهن من بوده است.

در پایان این گفتگو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ضابطیان درباره کتاب تازه‌اش پرسید و ضابطیان پاسخ داد: کتابی نوشته‌ام و منتظرم این دوران کرونا تمام بشود تا آن را چاپ کنم.

جهرمی نیز جویای اسم این کتاب شد تا منتظر آن باشد و مجری «فرش بنفشه» خبر داد: اسم این کتاب «سه رنگ» و غذانوشت‌های من از ایتالیا است.

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور  با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت 17 از رادیو ایران پخش می‌شود.

نظر شما