شناسهٔ خبر: 39049983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۸۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی افزود: در این مدت ۳۶ فقره تصادف فوتی و جرحی در استان رخ داد که بر اثر آن ۲ نفر کشته و ۶۸ نفر مجروع شدند. 

وی گفت: بیشترین علت تصادفات، بی‌توجهی به جلو با ۴۰ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد بوده است بطوری که در این مدت ۱۳ دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس راه توقیف شدند که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه‌ساز در جاده‌ها بطور جدی برخورد می‌کنند بویژه در این ایام به علت شیوع ویروس کرونا که موجب خلوتی جاده‌ها شده است متاسفانه برخی رانندگان قانون گریز از این موقعیت سوء استفاده کرده و با تخطی از سرعت مجاز حادثه آفریدند.

سرهنگ رضایی یادآور شد: ترافیک در ورودی برخی شهرها به صورت مقطعی بوده و به دلیل انجام تست غربالگری ویروس کرونا شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: این موضوع بعضا در شبکه‌های اجتماعی به تصویر کشیده شده و چنین وانمود می‌شود که مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» بی‌توجه بوده‌اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: میزان تردد در راه‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جا دارد از هم استانی‌هایی که با مشارکت خود در این پویش (#در_خانه_بمانیم) با پرهیز از سفر، به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک می کنند، قدردانی کنم.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

نظر شما