شناسهٔ خبر: 39049935 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قاچاق دام بهانه‌ای برای گران فروشی؛ کمبودی در عرضه گوشت نداریم

پوریان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و بسته بودن مرزها، قاچاق دام بهانه‌ای برای گران فروشی است.

صاحب‌خبر -

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فراوانی عرضه دام در بازار خبر داد و گفت: علی رغم فراوانی عرضه دام، برخی خرده‌فروشان به سبب شایعات منتشر شده مبنی بر قرنطینه شدن، مبادرت به گران فروشی گوشت در بازار کردند.

او با اشاره به اینکه قیمت دام و لاشه در بخش عمده فروشی افزایشی نداشته است، افزود: با وجود کاهش تقاضا برای خرید گوشت از سوی رستوران‌ها و هتل‌ها و توزیع عمده گوشت دولتی قیمت در بخش خرده‌فروشی افزایش یافته است، در حالی که بهانه‌ای برای گرانی وجود ندارد.

کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد

پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به زایش‌های مناسب پاییز و بهار و فراوانی عرضه، بهانه‌ای برای گران فروشی وجود ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام، قاچاق دام را بهانه‌ای برای گران فروشی دانست و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و بسته بودن مرزها، خروج دام از مرز‌های کشور صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار؛ نرخ مرغ وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد 

او قیمت هر کیلو دام سبک را ۳۷ هزار تومان و دام سنگین را ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و لاشه گوساله ۶۰ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر گوشت منجمد و داخلی به وفور عرضه می‌شود که این امر با اظهارات فروشندگان مبنی بر کمبود گوشت در تضاد است و نشان می‌دهد که عوامل واسطه به بهانه‌های مختلف به دنبال گرانی گوشت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما