شناسهٔ خبر: 39049933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ویروس کرونا چطور کشورهای اروپایی را به راهزنانی حرفه‌ای تبدیل کرد؟!

برخی از کشورهای اروپایی تجهیزات و وسایل ارسال‌شده برای دیگر کشورها را در مرزهای خود مصادره می‌کنند و به‌نوعی به سرقت می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و افزایش تعداد مبتلایان، بسیاری از بیمارستان‌ها در این کشورها تخت خالی ندارند و تمام امکانات خود را برای معالجه و درمان بیماران استفاده می‌کنند.

بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشورهای اروپایی رو به اتمام است و این کشورها برای درمان و کنترل بیماری از دیگر کشورها درخواست لوازم پزشکی و دارویی کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که برخی از کشورهای اروپایی، تجهیزات و وسایل ارسال‌شده برای دیگر کشورها را در مرزهای خود مصادره می‌کنند و به‌نوعی به سرقت می‌برند!

این عمل مخالف با تمام‌ قوانین بین‌الملل و مخالف اخلاق پزشکی در این چند روز گذشته، بارها اتفاق افتاده است؛ پایگاه اطلاعاتی "the local" می‌نویسد، کشور لهستان مانع از  صدور هزاران بطری ژل ضدعفونی‌کننده به نروژ شده است.

شرکت نروژی "Norenco" از طریق سرمایه‌گذاری مشترک محلی خود کارخانه وسایل بهداشتی در کشور لهستان تأسیس کرده است و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نروژ از طریق این کارخانه تأمین می‌شود.

حال دولت لهستان مانع صدور اقلام بهداشتی به کشور نروژ شده است؛ دولت این کشور خواستار آن است که این شرکت به‌عوض، این محصول را برای استفاده در بیمارستان‌های لهستان ارسال کند.

نمونه دیگری از این سرقت‌ها، مصادره ماسک‌های ارسالی چین به ایتالیا توسط کشور جمهوری چک است!

به‌گفته رسانه‌های ایتالیایی محموله‌ای حاوی صدها هزار ماسک از انواع مختلف که از چین برای ایتالیا فرستاده شده بود، هفته گذشته در مسیر انتقال به مقصد، در داخل خاک جمهوری چک سرقت شده است.

بر اساس این گزارش‌ها دولت چک پس از مصادره محموله حاوی 680 هزار ماسک، در نهایت ادعا کرده است که ماسک‌ها دزدیده شده‌‌اند.

این خبر در زمانی منتشر شد که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یک ماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است.

اما کار به همین جا ختم نمی‌شود؛ دوشنبه‌شب محموله وسایل پزشکی کشور تونس در دریا توسط ایتالیا به سرقت رفت!

"محمد المسیلینی"، وزیر بازرگانی تونس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تونسی «الحوار» گفت: «آنچه برای این کشتی روی داد، شبیه به سرقت رفتن کشتی حامل ماسک ارسال‌شده از سوی چین به ایتالیا جهت کمک به مبارزه با ویروس کرونا توسط کشور چک بود.»

او افزود: «تمام کشورهای اروپایی به‌دلیل نگرانی شیوع این ویروس دچار اختلالات روحی و روانی شده‌اند و همگی آنها در همین رابطه اقدام به سرقت لوازم پزشکی مورد نیاز جهت مقابله با کرونا می‌کنند.»

این اعمال تنها به سرقت‌های دولتی محدود نمی‌شود؛ در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس شهروندان وسایل پزشکی و بهداشتی مورد نیز خود را از بیمارستان‌ها به سرقت می‌برند.

کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در کشورهای اروپایی، دولت‌ها و شهروندان را به سرقت وا داشته است.

انتهای پیام/+

نظر شما