شناسهٔ خبر: 39049924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوغان: منابع مالی برای مقابله با کرونا در مناطق جنگی بسیج شود

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ گفت: باید منابع مالی را جهت اختصاص کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با کرونا در مناطق جنگی و پرخطر بسیج کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بعد حضور در نشست فوق‌العاده سران G-20 با محوریت بحران کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: باید با یک نقشه‌راه و مسئولیت‌پذیری، همکاری‌ را در مقیاس جهانی ثابت کنیم. 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز برای مقابله با ویروس کرونا با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند، تصریح کرد: سیستم‌های درمانی کشورهای جنگ زده نیز کاملاً فروپاشی شده است. آوارگان سراسر جهان به‌ ویژه سوری‌ها بیشتر در معرض خطر هستند. باید منابع مالی را جهت اختصاص کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با کرونا در مناطق جنگی و پرخطر بسیج کنیم. 

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: همانند زمان بحران اقتصاد در جهان، این بار نیز باید فوراً تدابیر (اقتصادی) لازم را اتخاذ کنیم. برای ما مهم است که تمام اقدامات اقتصادی ترکیه طبق قوانین سازمان تجارت جهانی و مشوق همکاری بین‌المللی باشد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما