شناسهٔ خبر: 39049919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:‌ مردم هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

صاحب‌خبر -

محمود ثمینی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران  ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم استان در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون همراهی عده بسیاری از اقشار مختلف جامعه در این زمینه بسیار خوب بوده و آندسته از افرادی که تاکنون موضوع را جدی نگرفته اند باید خود را با سایر مردم در عمل به دستورالعمل ها هماهنگ کنند.

وی اظهار داشت:‌ دستورالعملهای ابلاغی از سوی دولت به شهروندان در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند جدیت مردم برای اجرای آنها است .

وی تصریح کرد: تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع می شود اما خروج افراد غیرساکن از استان برای برگشت به محل سکونت خود بلامانع است .

ثمینی ادامه داد: خودروهای متخلف از این مقررات به مدت یک ماه توقیف و جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومان برای آنها منظور خواهد شدو واحدهای صنفی نیز درصورت تخلف به مدت یک ماه پلمب می شوند .

معاون استاندار لرستان گفت: مدارس و دانشگاه ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع افراد هستند تا پایان طرح تعطیل خواهند بود و همچنین برگزاری هرگونه مراسم  رسمی یا غیررسمی که موجب ازدحام جمعیت شود ممنوع است .

ثمینی ادامه کار فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و سوپر مارکت هایی که مایحتاج اولیه مردم را تامین می کنند بلامانع عنوان کرد و افزود: تمامی ادارات دولتی نیز تا ۱۵ فروردین تعطیل می باشد اما دستگاه های خدمات رسان در این ایام به فعالیت خود ادامه خواهند داد . 

وی اضافه کرد: تردد خودروهای حمل بار، کالا و مایحتاج مردم، سوخت و امدادرسانی مشمول ممنوعیت نبوده ولی ضوابط بهداشتی درهواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود.

تا هفتم فروردین ماه تعداد مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در لرستان به ترتیب ۵۹۲ و ۴۰ نفر بوده است.

نظر شما