شناسهٔ خبر: 39049912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان اجرا می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اندیشیده شده و این طرح از امروز(جمعه) با قاطعیت اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، با تبیین و ابلاغ جزییات طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا ویروس (فاصله گذاری اجتماعی) بسیار مهم است.

بازوندکاهش تماس و زنجیره انتقال را یکی از راهبردهای اصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ذکر کرد و گفت: در اجرای این طرح با کاهش تماس، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری، گام مهمی در کنترل بیماری برداشته خواهد شد.

وی افزود: در سطح استان طرح بررسی و پیش بینی‌های لازم برای اجرای کامل انجام شده و با همت عوامل اجرایی و همکاری مردم با قاطعیت و جدیت و لحاظ اقدامات سختگیرانه، برای حفظ سلامت مردم اقدام می‌کنیم.
  
مقام ارشد استان در ادامه ضمن اعلام گزارشی از محدودیت های ایجاد شده در مبادی ورودی، گفت: براساس این طرح، صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است و نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

 بازوند گفت: خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و باید از کنار گذرها عبور کنند.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل است، گفت: پارکها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند نیز تعطیل خواهند بود.

استاندار کرمانشاه گفت: اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب سه گروه تقسیم بندی شده‌اند و اصنافی که با تامین مایحتاج مردم سروکار دارند، باید کاملا فعال باشند.

وی گفت: ادارات دولتی هم برابر بخشنامه صادره معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع می باشد.

به گفته استاندار کرمانشاه تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم و سوخت مشمول ممنوعیت‌ تردد نمی‌گردد.

وی گفت: محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری نیز ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

بازوند افزود: ممنوعیت‌های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد، نمی شود و تیم های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات علاوه بر جریمه پانصد هزار تومانی، به مدت یک ماه توقیف می شود. همچنین پلمب واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه در دستورکار است.

استاندار کرمانشاه گفت: این طرح  از امروز، جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما