شناسهٔ خبر: 39049447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محدودیت حداکثری در جا به جایی مسافر اعمال می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: محدودیت حداکثری در جا به جایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان از اعمال محدودیت‌های بیشتر به جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد و در تشریح اطلاعیه ستاد ملی کرونا درخصوص اعمال محدودیت تردد و تجمع از بامداد جمعه هشتم فروردین گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، این محدودیت‌ها از ساعت صفر جمعه شروع شد و تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۵ فروردین ادامه دارد. 

وی بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ شده و به نفع مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل، محدودیت‌هایی در ترددهای برون شهری اعمال می‌شود گفت: از ساعت صفر روز جمعه، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است، لذا قاطعانه از ورود مسافران و گردشگران غیربومی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و می‌بایست از کنار گذرها و کمربندی‌ها عبور کنند. 

معتمدیان ضمن اینکه از میهمانان استان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به برگشت به شهر خود اقدام کنند گفت: این مصوبه شامل ممنوعیت ورود هم استانی‌های ما که ساکن دیگر استان‌ها هستند نیز می‌شود لذا بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی، مسافران هرچه سریع تر به محل سکونت خود بازگردند چرا که با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم (رسمی و غیررسمی) که تجمع افراد را به همراه دارد، ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت رسان‌ها مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند. 

وی با تاکید بر محدود شدن حضور مردم در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها گفت: ورود به اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها نیز شامل این محدودیت‌هاست. 

معتمدیان تصریح کرد: این محدودیت‌ها در روز طبیعت (۱۳ فروردین) به طور ویژه اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگرای از سخنانش به ذخیره مناسب کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در استان اشاره کرد و گفت: مردم نگران مایحتاج ضروری خود نباشند. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمان اعمال محدودیت‌ها، ورود کالاهای ضروری هیچ محدودیتی ندارد و همچنان ادامه خواهد یافت. 

وی به تلاش استان برای تامین اقلام بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های ستاد مقابله با کرونای استان، چندین محموله ژل، مایع ضد عفونی کننده و ماسک وارد استان و براساس اولویت بندی‌های تعیین شده در سطح استان توزیع شده است. 

معتمدیان گفت: تامین اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد اما از مردم می‌خواهیم در صورت ضرورت از این اقلام استفاده کنند. 

وی ضمن تشکر از کادر درمانی، اعضای ستاد کرونای استان و شهرستان‌ها که شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند تا در این شرایط خاص با مشکل مواجه نشوند گفت: آن دسته اندک افراد جامعه که توصیه‌ها را جدی نگرفته‌اند، حقوق این زحمتکشان را تضییع کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد؛ با رعایت کوچکترین نکات بهداشتی، به زودی شاهد برپایی جشن شکست کرونا باشیم.

براساس این دستورالعمل، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ تمامی هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود و برای افراد خاطی، جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز تعیین شده است.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فرودین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

 کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به صورت ۲۴ ساعته و مستمر برای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور صورت گرفت، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی ششم فروردین امسال در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به مطالبه مردمی درخصوص انسداد ورودی و خروجی‌های استان برای کاهش ترددها گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا ۱۳ استان مکلف به کنترل خروجی‌های خود بودند و خراسان‌ جنوبی در شمار این استان‌ها لحاظ نشده بود ولی به جهت پاسخ به مطالبه مردم و رفع این دغدغه از جامعه، ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان تعیین شد.

معتمدیان ادامه داد: با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، ضمن اعمال محدودیت برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان، برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت، همواره انجام شده است.

نظر شما