شناسهٔ خبر: 39048981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئيس پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد؛

وقوع ۳۶ فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده‌های خراسان‌ جنوبی

رضایی از وقوع ۳۶ فقره تصادف جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی خراسان‌ جنوبی از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا رضایی» امروز (۸ فروردین) به رسانه های گروهی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه های استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی از تعداد 36 فقره تصادف فوتی و جرحی، 2 نفر کشته و 68 نفر مجروع شدند.

 

رئيس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه در سال قبل 80 درصد کاهش داشته است.

 

رضایی با بیان اینکه بيشترين علت تصادفات، عدم توجه به جلو با 40 درصد و تخطي از سرعت مطمئنه به ميزان 31 درصد بوده است، ادامه داد: تعداد 13 دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پليس راه توقيف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 89 درصد کاهش داشته ايم.

 

رضایی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، بيشترين تصادفات رانندگی بين ساعت 12 تا 16 رخ داده است، بیان کرد: این تصادفات نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

 

وی از تشديد برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پليس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در جاده ها بطور جدی برخورد می کنند بخصوص در اين ايام که جاده ها به علت شيوع ويروس کرونا خلوت شده است.

 

رضایی تاکید کرد: متاسفانه برخی رانندگان قانون گريز از اين موقعيت سوءاستفاده کرده و با تخطی از سرعت مجاز موجبات بروز حادثه و تصادف را ايجاد کرده اند.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ترافيک در ورودی برخی شهرها بصورت مقطعی بوده و به دليل انجام تست غربالگری ويروس کرونا شکل می‌گيرد، گفت: اين موضوع گاهی در شبکه‌های اجتماعی به تصوير کشيده شده و چنين وانمود می‌شود که مردم به پويش «#در_خانه_بمانيم» بی توجه بوده‌اند.

 

وی تصریح کرد: ميزان ترددها در راه های استان از تاريخ 25 اسفند 98 تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ميزان 52 درصد کاهش داشته است.

 

رئيس پليس راه خراسان جنوبی در پايان بيان کرد: از هم استانی هایی که با مشارکت خود در اين پويش (#در_خانه_بمانيم) با پرهيز از سفر، به قطع زنجيره شيوع ويروس کرونا کمک می کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

پایان پیام/ 375

نظر شما