شناسهٔ خبر: 39048866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدوین برنامه‌ اجرای جهش تولید در بخش تعاون روستایی خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی از تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در راستای تحقق جهش تولید به عنوان شعار امسال در این بخش خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایرج ناصری مقدم روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "جهش تولید" باید همه توان و درایت مدیریتی خود را در این جهت بکارگیریم.

وی افزود: همه روسای شهرستان‌ها و مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی در این استان باید برنامه‌های خود را در سه سطح کوتاه، میان و بلند مدت برای سال جاری با نگاه بر شعار سال یعنی جهش تولید در اولین فرصت تهیه و اعلام نمایند.

وی ادامه داد: اصول برنامه‌های قابل اجرا در شبکه تعاون روستایی باید بر محور مدیریت بازار محصولات کشاورزی از طریق ایجاد باراندازهای محصولات کشاورزی و فروشگاه‌های تعاونی‌های مصرف روستایی و همچنین با توجه به سیاست‌گذاری در بخش‌های بازرگانی به ویژه خریدهای توافقی و حمایتی و رعایت قوانین و مقررات به ویژه در حوزه حسابرسی و حقوقی و امور مالی و نظام‌های بهره‌برداری تدوین گردد.

ناصری مقدم گفت: در سال جهش تولید باید به تخصصی کردن تشکل‌های کشاورزی و تعاونی های تولید توجه شود که در این زمینه حرکت‌های خوبی در زمینه ایجاد تشکل‌های گیاهان دارویی و همچنین تشکل‌های مکانیزاسیون و کمباین‌داران در استان انجام شده و باید این روند همچنان ادامه یابد.

وی افزود: نظام صنفی بخش کشاورزی نیز با حمایت، پشتیبانی و پیگیری خواسته ها و دفاع از حقوق کشاورزان باید نسبت به عضوگیری از همه کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان اقدام نماید و تلاش کند با طرح مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان در مجامع مربوطه و شورای اداری شهرستان‌ها بیش از پیش نسبت به حل مشکلات کشاورزان اقدام نماید.

استان خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل ذیل شبکه تعاون روستایی استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست را در کشور دارد.

نظر شما