شناسهٔ خبر: 39048647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در حال به‌روزرسانی/

آخرین آمارها و اطلاعات درباره شیوع جهانی کرونا/ چین برای کمک به آمریکا اعلام آمادگی کرد

آخرین اخبار درباره شیوع ویروس کرونا در جهان را در این گزارش دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا با ۸۵ هزار فرد مبتلا به ویروس‌کرونا از چین و تمام کشورهای جهان پیشی گرفت.

با عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۴ هزار نفر، تهدید بی‌سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.

اخبار لحظه‌به‌لحظه درباره شیوع بیماری کرونا و تدابیر کشورهای مختلف برای مقابله با آن را در در اینجا بخوانید:

رکورد جدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۳:۰۴

وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۹۱۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. این بالاترین آمار تلفات ایتالیا طی یک روز بوده است. به این ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۹ هزار و ۱۳۴ تن رسید.

همچنین طی همین مدت بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ تن به ویروس کرونا مبتلا شدند. مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۸۶ هزار تن رسیده است. به این ترتیب ایتالیا با پشت سر گذاشتن چین، در جایگاه دوم جهان از جنبه تعداد مبتلایان به این ویروس رسید.

همینک آمریکا با بیش از ۹۳ هزار مبتلا در جایگاه نخست جهان قرار دارد. چین نیز که خواستگاه ویروس کرونا است با تمهیداتی که برای مقابله با این ویروس در نظر گرفت توانسته است آمار مبتلایان خود را در سطح ۸۱ هزار مورد نگه دارد.

استراتژی‌های بهداشتی حزب الله برای مقابه با ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۲:۲۳

نیروهای مختص منطقه «الجبل» در حزب الله با هماهنگی شهرداری ها طرح بهداشتی را برای مقابله با ویروس کرونا در روستاهای دو شهرستان «الشوف» و «عالیه» را اجرا کردند.

این طرح شامل توزیع سهمیه های غذائی و سهمیه های ضد عفونی منازل و کمک های مالی به خانواده های نیازمند و از کار بیکار شده و همچنین اجرای کمپین ضد عفونی گسترده در راه های عمومی، منازل، مؤسسه ها و پارک ها می شود.

این ابتکار عمل با استقبال همه اقشار اجتماعی و شهرداری و بزرگان منطقه مواجه شد و آنها از رهبری مقاومت و تمایل شدید و طرح های پیشاهنگ آن در دفاع از لبنان و مردم این کشور و حمایت از آنها در مقابل همه خطرها چه صهیونیستی و چه تکفیری و چه در حال حاضر بهداشتی تقدیر کردند.

ثبت ۷ هزار مبتلای جدید و ۸۰ مورد مرگ بر اثر کرونا طی دوساعت در آمریکا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۲:۲۲

دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد طی دو ساعت حدود ۷ هزار مورد ابتلای جدید و ۸۰ مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

استفاده صهیونیست‌ها از یک پناهگاه نظامی برای مبارزه با کرونا!
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۱:۴۰

مقامات صهیونیست از وحشت شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، یک پناهگاه جنگی خود را باز کردند.

بر این اساس، پیش‌تر رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات موشکی نیرو‌های مقاومت یک پناهگاه زیرزمینی برای مدیریت نیرو‌ها در زمان‌های بحرانی را ساخته بود. این پناهگاه در تپه‌های غربی تل آویو قرار داشت و به فرماندهان جنگی امکان مدیریت نیرو‌ها را محیا می‌کرد.

یک مقام صهیونیست در این باره گفت: از آنجا که ویروس کرونا احتمالاً برای طولانی مدت با ما خواهد بود، ما از این مرکز برای مدیریت و نظارت شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد.

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: باز کردن درب‌های این پناهگاه نظامی ارتباطی با شیوع ویروس کرونا ندارد. ما همینک زیر حمله موشکی نیستیم که بخواهیم از این مرکز استفاده کنیم.

مکرون: شرایط اضطراری در کشور به مدت دو هفته دیگر ادامه خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۱:۰۴

درپی شیوع گسترده ویروس کرونا در فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد وضعیت قرنطینه در سراسر کشور به مدت دو هفته دیگر تمدید می‌شود.

بر این اساس، مکرون تصریح کرد: برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا شرایط اضطراری و ایجاد محدودیت در کشور تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) ادامه خواهد یافت.

شهروندان در این دوره تنها می‌توانند برای خرید مایحتاج اساسی خود از منزل خارج شوند و در صورت تخطی از قوانین جریمه و مجازات خواهند شد.

صندوق بین المللی پول: اقتصاد جهان وارد رکود شده است
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۲۰:۲۱

کریستالینا جئورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد واضح است که اقتصاد جهانی وارد دوره رکود شده است.

وی افزود بازار‌های نوظهور به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار تأمین مالی برای مقابله با تبعات ویروس کرونا نیاز دارند.

این مقام تاکید کرد: مشخص نیست تصمیمات اتخاذ شده برای حمایت از نظام پولی تا زمان از بین رفتن ویروس کرونا کافی باشد.

تاکنون بیش از ۸۰ کشور جهان از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی برای مقابله با ویروس کرونا کرده اند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس و پرتغال
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۹:۲۳

وزارت بهداشت پرتغال ابتلای 700 نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور را تائید کرد. بدین ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به 4 هزار و 268 نفر رسید. همچنین 76 نفر در پرتغال بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در انگلیس با رشد 31 درصدی نسبت به روز گذشته به 759 نفر رسید. تا روز جمعه 14 هزار و 579 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شدند.

 

جان باختن دو تن از کارکنان پنتاگون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۹:۲۲

پنتاگون اعلام کرد دو کارمند این نهاد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

بر این اساس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون ۶۵۲ تن از کارکنان این وزارتخانه به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان دو تن جان خود را از دست داده اند.

الحشدالشعبی: باتمام توان در مقابله با ویروس کرونا ایستاده ایم
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۹:۲۲

ابوعلی البصری، معاون رئیس ستاد عملیات الحشدالشعبی عراق امروز جمعه اعلام کرد نیروهای این گروه تمام توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار بسته اند.

ابوعلی البصری گفت: الحشد الشعبی همه امکانات و نیروهای خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته است.

وی افزود: تلاش ها در تمام استان ها به صورت گسترده برقرار به کار گرفته شده و بهترین هدف کمک به شهروندان عراقی است.

ترامپ: برای مقابله با کرونا با چین همکاری می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۹:۰۶

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه وعده داد به همکاری نزدیک با چین برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: هم اینک گفت و گوی بسیار خوبی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین داشتم. درباره ویروس کرونا، که در حال ویرانی بخش‌های زیادی از سیاره ماست، به تفضیل بحث شد.

در ادامه توئیت ترامپ آمده است: چین درگیر این مسئله بوده و درک قوی از این ویروس دارد. ما با هم همکاری نزدیک داریم. با احترام فراوان!

درخواست پزشکان آمریکایی برای عدم مداوای مبتلایان به کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۸:۴۹

پزشکان یکی از بیمارستان های ایالت شیکاگو در پی اجرای سیاست عدم مداوای مبتلایان به ویروس کرونا با تمایل خود بیماران و خانوده آنها هستند.

این روزنامه نوشته است که این تصمیمی دردآور است اما در بلند مدت برای حفظ جان سایر شهروندان بسیار مهم است. در صورتی که فرد یا خانواده خود فرد راضی باشد، بیمار از سوی کادر درمانی مداوا نخواهد شد.

وزیر بهداشت انگلیس هم به کرونا مبتلا شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۵۹

مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه به سر می برد.

ساعاتی پیش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام کرد نتایج آزمایش ابتلای وی به ویروس کرونا مثبت بوده و خود را در خانه قرنطینه کرده است.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۵۰

نتیجه آزمایش کرونا 20 نفر در اوزکای ژاپن امروز جمعه مثبت اعلام شد.
بنا به اعلام مقامات بهداشتی اسپانیا، 9 هزار و 444 نفر از کارکنان بخش درمان این کشور به کرونا مبتلا شدند.
هند بستن حریم هوایی خود به روی پروازهای تجاری را تا 14 آوریل تمدید کرد.

درخواست کمک اضطراری پاکستان از صندوق بین المللی پول
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۵۰

یک مقام صندوق بین المللی پول امروز جمعه اعلام کرد پاکستان درخواست کمک فوری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور را به این نهاد ارائه کرده است.

این مقام صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستان به تلاش‌ها برای رفع چالش‌های اقتصادی این کشور ادامه می‌دهند، اما این پیشرفت‌ها با اثرات ویرانگر ویروس کووید-۱۹ و وخامت شرایط اقتصادی جهانی تهدید می‌شود. دولت پاکستان به منظور حمایت از این تلاش‌ها و اطمینان از تسکین سریع مردم و اقتصاد کمک‌های مالی را تحت عنوان ابزار سریع تامین مالی درخواست کرده است.

احتمال ابتلای ملکه الیزابت به کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۴۱

کاخ باکینگهام در انگلیس اعلام کرد ملکه الیزابت در تاریخ 11 مارس با بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور دیدار داشته است.

ملکه الیزابت در حال حاضر توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت می کند.

ساعتی پیش بوریس جانسون با انتشار یک پیام ویدئویی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که علائم کرونا را در خود مشاهده کرده و نتیجه آزمایش او نیز مثبت شده است.

نخست‌وزیر انگلیس به کرونا مبتلا شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۴۰

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به ویروس کرونا مبتلا شد.

او با انتشار یک پیام ویدئویی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که علائم کرونا را در خود مشاهده کرده و نتیجه آزمایش او نیز مثبت شده است.

جانسون همچنین در این ویدئو اعلام می‌کند که پس از آنکه دچار تب و سرفه‌های مداوم شده، خود را در خانه قرنطینه کرده و امور دولت را نیز از همانجا مدیریت می‌کند.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم اعلام کرد نتیجه آزمایش ابتلای جانسون به ویروس کرونا مثبت بوده و او علائم خفیف ابتلا به بیماری را تجربه می‌کند.

وحشت ویروس کرونا در قاره سبز؛ ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و آلمان در خط مقدم شیوع ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۴۰

وزارت بهداشت فرانسه امروز (جمعه) هشدار داد با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور احتمالا تا ۴۸ ساعت آینده ظرفیت بیمارستان‌های پاریس، پایتخت این کشور تکمیل خواهد شد.

هم اکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این میان یک هزار و ۷۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

در سوی دیگر، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور به شیب تند خود رسیده است. طی شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۸۰۰ تن دیگر به این ویروس آلوده شده اند و در همین مدت ۷۷۰ بیمار جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا به ۴ هزار و ۸۶۰ تن رسید. همچنین اکنون بیش از ۶۴ هزار تن به این ویروس آلوده شده اند که حال هزاران تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

پس از ناتوانی اسپانیا در مقابله با ویروس کرونا، رئیس ستاد مشترک ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کمک کرد.

کشور آلمان نیز اعلام کرد تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار تن دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که مجموع مبتلایان در این کشور را به بیش از ۴۷ هزار تن رساند. تاکنون ۵۹ آلمانی نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا نیز به ۸ هزار و ۲۱۵ تن رسید. همچنین بیش از ۸۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ایتالیا همینک از لحاظ تعداد قربانیان، در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.

در انگلیس نیز شیوع ویروس کرونا سرعت گرفته است. در این کشور بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یکی از مبتلایان به این ویروس است. همچنین شمار قربانیان این ویروس در انگلیس نیز به ۵۷۸ تن رسید.

درخواست اردوغان برای اعلام حالت بسیج عمومی در جهان
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۳۹

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی امروز (جمعه) اعلام کرد: از نزدیک پیگیر تحولات ویروس کرونا هستیم و تدابیر لازم را اتخاذ و اجرایی می‌کنیم.

وی کشور‌های جهان را به اعلام بسیج عمومی برای کمک رسانی به مردم در مناطقی که درگیر جنگ هستند برای مبارزه با ویروس کرونا فراخواند.

اردوغان افزود: بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم در مبارزه با کرونا با مشکلات بزرگی مواجه شده اند و همگی باید مسئولیت پذیر باشیم و همپای یکدیگر تجربیاتمان را در زمینه تشخیص و درمان این بیماری به اشتراک بگذاریم. باید فورا وارد عمل شویم همانطور که در بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ وارد عمل شدیم.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسکاندیناوی و عربستان
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۷:۳۷

نروژ از ثبت 425 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و افزایش مجموع مبتلایان به 3581 خبر داد.

دانمارک نیز اعلام کرد طی روز گذشته 11 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند و مجموع جانباختگان به 52 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عربستان هم از ثبت 92 مورد ابتلای جدید و افزایش کل مبتلایان به 1104 نفر در این کشور خبر داد.

ابتلای یکی از کارکنان کرملین به کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۵:۴۴

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از ابتلای یکی از کارکنان این نهاد به ویروس کرونا خبر داد.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۵:۰۹

نیرو‌های ارتش سوئیس به همراه ماموران مرزی این کشور از امروز تا سه ماه آینده کنترل مرز‌ها و جلوگیری از ورود خارجیان به این کشور را برعهده می‌گیرند.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۵:۰۹

نیرو‌های ارتش سوئیس به همراه ماموران مرزی این کشور از امروز تا سه ماه آینده کنترل مرز‌ها و جلوگیری از ورود خارجیان به این کشور را برعهده می‌گیرند.

ارسال تجهیزات نظامی به استان‌های عراق برای برقراری ممنوعیت آمد و شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۳۹

عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور داد برای برقراری ممنوعیت آمد و شد در استان‌های عراق تجهیزات نظامی برای نیروهای ارتش ارسال شود.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۳۱

بر اساس آمار وزارت بهداشت اتریش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷ هزار و ۲۹ نفر رسیده است. تاکنون ۵۲ نفر براثر ابتلا به این ویروس در اتریش جان باختند.

 

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۳۱

با ثبت ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در تونس، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را به ۲۲۷ مورد رسید.

 

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۳۱

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد با ثبت ۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور به ۲۲۵ نفر رسید.

چین پس از ۳ روز یک مورد ابتلا با منشا داخلی ثبت کرد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۱۸

چین روز جمعه در حالی ۵۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که ۵۴ مورد آن افرادی بودند که از خارج به این کشور وارد شدند.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۱۱

وزارت بهداشت فیلیپین از ۹۶ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و همچنین از ۹ مورد جدید مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر داد.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۴:۱۰

وزارت خارجه ترکیه از جان باختن ۵۰ تن از شهروندان این کشور در هشت کشور جهان به سبب ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۱

مقامات بخش بهداشت هنگ‌کنگ از ۶۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این منطقه خبر دادند.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۱

مقامات بخش بهداشت هنگ‌کنگ از ۶۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این منطقه خبر دادند.

تعداد مبتلایان در روسیه چهار رقمی شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۰

ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: با شناسایی ۱۹۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد کل مبتلایان قطعی به این ویروس در روسیه به ۱۰۳۶ نفر رسید.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۳:۴۰

دولت مجارستان از روز شنبه به مدت دو هفته محدودیت رفت و آمد مردم را در سراسر این کشور اجرا می‌کند. نخست وزیر این کشور اعلام کرد: بر اساس تصمیم جدید دولت، مردم فقط برای خرید مایحتاج زندگی روزانه و پیاده‌روی البته بدون ارتباط نزدیک با دیگران اجازه دارند خانه خود را ترک کنند.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۵۵

شرکت سامسونگ الکترونیک روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد به علت شیوع ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-۱۹» یک کارخانه دیگر خود را در برزیل به طور موقت تعطیل کند.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۲۵

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ده تن و شمار مبتلایان به این ویروس به سه هزار و ۳۵ تن رسید.

 
جدول/ آمار مبتلایان در کشورهای مختلف
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۱۷

روزنامه نیویورک‌تایمز آمار مبتلایان و قربانیان ۱۰ کشوری که بیشترین میزان شیوع کرونا را دارند، منتشر کرد.

آخرین آمارها و اطلاعات درباره شیوع جهانی کرونا/ چین برای کمک به آمریکا اعلام آمادگی کرد

 

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۱۱

قزاقستان به بیشتر شرکت‌ها در آلماتی و نورسلطان دستور داد فعالیت خود را بین ۳۰ مارس تا پنجم آوریل به حال تعلیق درآورند.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۱۱

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی از دو مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. این نخستین موارد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی است. شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی از هزار نفر فراتر رفته است.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۲:۱۰

مسئولان پاکستانی روز جمعه اعلام کردند بیش از ۹۰۰ زندانی در ایالت‌های سند و بلوچستان برای جلوگیری از شیوع کرونا آزاد شدند.

به گفته منابع خبری، ۸۲۹ زندانی به دستور دادگاه عالی شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان طی ۴۸ ساعت گذشته آزاد شدند.  ۷۸ زندانی هم در ایالت بلوچستان پاکستان آزاد شدند.

 
در بیشتر کشورهای اسلامی برای دومین هفته هم نماز جمعه برگزار نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۱:۵۰

پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و ممانعت از برگزاری تجمعات مردمی، برای دومین هفته متوالی نماز جمعه در بیشتر کشورهای اسلامی برگزار نمی شود.

«کرونا» به دنیا آمد!
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۱:۴۴

در بحبوحه شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹، خانواده‌ای هندی نام «کرونا» را برای نوزاد تازه متولد شده خود انتخاب کردند تا گامی در چارچوب وحدت مردم و عبور از این بحران باشد.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۱:۴۱

روسیه دستور داد همه رستوران‌های این کشور از روز شنبه تعطیل شود.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۱:۰۰

موسسه رابرت کخ اعلام کرد شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آلمان به ۴۲ هزار و ۲۸۸ نفر رسید. شمار جان‌باختگان بر اثر این ویروس در آلمان نیز به ۲۵۳ نفر رسید.

 

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۱:۰۰

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به نُه تن افزایش یافت. این در حالی است که شمار افراد مبتلا به این ویروس در سرزمین‌های اشغالی به ۲۶۹۳ تن رسیده است.

 
اعلام آمادگی چین برای کمک به آمریکا و کل جهان
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۰:۵۳

در گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور آمریکا و چین درباره شیوع ویروس کرونا، شی جین پینگ بر تمایل پکن برای کمک به همه کشورها برای مقابله با کووید ۱۹ اعلام آمادگی کرد.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۵۴

وزارت مراقبت‌های بهداشتی ازبکستان از نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۵۲

از امروز ورود و خروج به منطقه «نیلند» که شهر هلسینکی -پایتخت فنلاند- در آن قرار دارد، ممنوع است و فقط افرادی که قصد بازگشت به شهر‌هایی که منازلشان در آن قرار دارد، از این قانون مستثنی هستند.

مراسم جشن نیمه شعبان در کربلا لغو شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۴۹

استاندار کربلا اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در این شهر لغو شد.

 
پوتین قانون بلوکه شدن قیمت دارو و اقلام پزشکی را امضا کرد
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۴۷

رئیس جمهور روسیه در چارچوب جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این کشور قانون بلوکه شدن قیمت دارو و اقلام پزشکی را امضا و به دولت واگذار کرد.

 
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۳۴

شمار قربانیان ویروس کرونا در سوئد به ۳۷ نفر رسیده است که ۱۸ نفرشان فقط در یک روز جان خود را از دست دادند.

جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۳۳

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز جمعه ۲۷ مارس ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۳۲ هزار و ۲۶۳ نفر رسید. از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۰ نفر جان باخته و ۱۲۴ هزار و ۳۹۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

بر طبق این گزارش، از میان ۳۸۳ هزار و ۸۲۴ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۵ درصد آن‌ها یعنی ۱۹ هزار و ۶۳۵ نفر وخیم گزارش شده است.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۱۶

وزارت بهداشت هند اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۲۴ نفر رسیده است. همچنین تاکنون شصت و هفت نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند و هفده نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 
لغو رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۴

ارتش آمریکا تمرینات سالانه با فیلیپین را به علت شیوع ویروس کرونا لغو کرد.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۱

دولت نیکاراگوئه از نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۱

نیوزیلند از ۸۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۱

پاناما از ۱۱۶ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در پاناما به ۶۷۴ نفر رسید.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۱

تایلند از ۹۱ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به یک هزار و ۱۳۶ نفر رسید.

 

 
ابتلای بیش از ۸۵ هزار در آمریکا
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۰

دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا اعلام کرد، آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا, ۱۲۸۸ نفر و آمار مبتلایان بیش از ۸۵ هزار نفر است.

افزایش آمار کره جنوبی
۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۸:۴۰

کره جنوبی از ۹۱ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۹ هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما