شناسهٔ خبر: 39048553 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عبور شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون نفر

آخرین آمار جهانی از شیوع کووید۱۹ حاکی است شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 آمار منتشر شده در تارنمای Worldometers که اطلاعات مربوط به شیوع کووید۱۹ در سراسر جهان را به صورت لحظه‌ای ارایه می‌دهد، حاکی است که در ساعات آغازین شامگاه پنجشنبه شمار مبتلایان به این ویروس در جهان از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرد.

براساس داده‌های این تارنما، تاکنون ۵۰۳ هزار و ۲۶۲ نفر ۱۹۸ کشور و قلمرو در سراسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۲۱ هزار و ۲۲۷ تن از آنان بهبود یافته‌اند؛ اما ۲۲ هزار و ۳۴۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

چین همچنان از لحاظ تعداد مبتلایان با ۸۱ هزار و ۲۸۵ مورد ابتلا در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن آمریکا با ۷۵ هزار و ۶۹ مورد، ایتالیا ۷۴ هزار و ۳۸۶ مورد، اسپانیا با ۵۶ هزار و ۱۹۷ مورد و آلمان با ۴۳ هزار و ۶۴۶ مورد در رده‌های بعدی جای دارند.

اما از لحاظ آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا با آنکه شیوع این ویروس از چین آغاز شد، ایتالیا با ۷ هزار و ۵۰۳ و اسپانیا با ۴ هزار ۱۴۵ مورد از چین که تاکنون ۳ هزار و ۲۸۷ مورد فوت را گزارش کرده، بالاتر ایستاده‌اند.

با توجه به سرعت گرفتن شیوع کووید۱۹ آمار‌ها به سرعت در حال تغییر است و در حال حاضر ایران با ۲ هزار و ۲۳۴، فرانسه با یک هزار و ۳۳۱ و آمریکا با یک هزار و ۸۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در رده‌های بعدی هستند.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه‌شب در نشستی خبری درباره سرعت گرفتن شیوع کرونا در جهان هشدار داد و گفت: از گزارش اولین مورد ابتلا تا رسیدن آمار ابتلای جهانی به ۱۰۰ هزار، ۶۷ روز طول کشید؛ ۱۰۰ هزار مورد بعدی ۱۱ روز و ۱۰۰ مورد سوم تنها ۴ روز طول کشید.

اما پس از این اظهارات آدهانوم، جهان تنها در عرض سه روز شاهد ابتلای بیش از ۲۰۰ هزار نفر دیگر به کرونا بوده است که حاکی از چند برابر شدن گسترش این بیماری پس از هشدار مدیر کل سازمان جهانی بهداشت است.

نظر شما