شناسهٔ خبر: 39048410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | آمریکا از ایران و چین پیشی گرفت | فوتی‌های ایران در ۲۴ ساعت گذشته

عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۳ هزار نفر و تهدید بی‌سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیفزایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران به ۲۲۳۴ نفر رسید. بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران ۱۵۷ نفر طی ۲۴ گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که تعداد مبتلایان در ایران به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است. 

«یورونیوز»‌ آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا روز پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرده که در این گزارش می‌خوانید.

  • آمریکا با ۸۲ هزار فرد مبتلا از چین، ایتالیا، فرانسه و ایران پیشی گرفت

داده‌های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می‌دهد که شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته و به رقم ۱۱۷۷ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا نیز به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است تا آمریکا به لحاظ شمار افراد مبتلا به ویروس، از چین که خاستگاه ویروس مرگبار کروناست. همچنین از کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، و ایران-که بیشتر از دیگر کشورها با ویروس کرونا دست به گریبان هستند- پیشی گیرد. ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون ۲۸۰ نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند.

  • آخرین آمار فرانسه، بریتانیا و ایتالیا

در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود. با مرگ ۳۶۵ تن دیگر در فرانسه، آمار کل جان‌باختگان کووید ۱۹ از آغاز شیوع این بیماری در این کشور به هزار و ۶۹۶ نفر رسید. بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند.

آمار قربانیان کرونا در بریتانیا نیز در شبانه‌روز گذشته همچنان سیر صعودی داشته است. شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا امروز از مرز ۵۰۰ نفر گذشت و به ۵۷۸ نفر رسید. با ابتلای ۲ هزار و ۱۲۹ تن دیگر در ۲۴ گذشته شمار موارد ابتلا نیز در این کشور از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت و به ۱۱ هزار ۶۵۸ نفر رسید.

در همین مدت در ایتالیا با مرگ ۶۶۲ تن دیگر از مبتلایان، شمارجان‌باختگان در این کشور به ۸ هزار و ۱۶۵ تن رسید.

  • شمار مبتلایان در جهان از نیم‌میلیون نفر گذشت

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت و تا عصر پنجشنبه به وقت اروپا در مجموع به ۵۰۳ هزار و ۲۷۴ نفر رسید. چین با مجموع ۸۱ هزار و ۲۸۵ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را دارد و ایتالیا با ۸۰ هزار و ۵۳۹ نفر در رده بعدی است.

  • شمار جان‌باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۴۹۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا به ۴ هزار و ۱۴۵ نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به ۵۶ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

  • تعداد مبتلایان در قاره اروپا به ۲۵۰ هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می‌شود.

نظر شما