شناسهٔ خبر: 39048376 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جوادی در گفتگو با آنا:

قطع زنجیره شیوه کرونا به سود کشتی است/ گوش شکسته‌ها امید اول مدال‌آوری کاروان ایران هستند

قهرمان پیشین کشتی جهان گفت: برای آنکه شاهد پیشرفت کشتی‌گیران ایرانی باشیم باید زنجیره انتشار ویروس کرونا قطع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تمرینات تیم های ملی کشتی در تمامی رده‌های سنی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا لغو شده و مشخص نیست چه زمانی این تمرینات از سر گرفته خواهد شد. با توجه به تعویق یکساله بازی‌های المپیک 2020 توکیو کشتی‌گیران ایران فرصت دارند تا در اوزانی که موفق به کسب سهمیه نشده‌اند به رقابت با حریفان خارجی پرداخته و بتوانند سهمیه‌ها را کسب کنند.

ابراهیم جوادی در خصوص اینکه کشتی‌گیران ایران توانایی آن را خواهند  داشت تا در رقابت‌های فرنگی و آزاد در تمامی اوزان صاحب سهمیه المپیک شوند به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: کشتی در تمامی دوره‌های المپیک ثابت کرده یکی از ورزش‌های مدال‌آور ایران است و می‌تواند افتخارآفرینی کند. گوش شکسته‌های ایران پس از شروع رقابت‌های انتخابی قطعاً موفق به کسب سهمیه در تمامی اوزان فرنگی و آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم کشتی همواره امید اول ورزش ایران در میادین بین‌المللی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه غیرت در میان کشتی‌گیران ایرانی همواره وجود داشته در این دوره از بازی‌های المپیک نیز شاهد درخشش کشتی‌گیران ایرانی خواهیم بود. بچه‌ها با انجام تمرینات سخت و مرور فنون مختلف روی تشک دست به کارهای بزرگی خواهند زد و با حضور حداکثری در توکیو بیشترین مدال را نصیب کاروان ورزشی ایران خواهند کرد.

قهرمان پیشین کشتی جهان درباره عقب افتادن یکساله بازی‌های المپیک توکیو تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا سرعت انتقال بالایی دارد و و باید زنجیره انتشار آن را قطع کرد اردوهای تیم‌های ملی کشتی همانند سایر ورزش‌ها لغو شده است مشخص نیست تا چه زمانی شاهد تعلیق اردوهای کشتی‌گیران باشیم اما ملی‌پوشان با تمرینات خانگی سعی خواهند مکرد آمادگی خود را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشتی ایران بعد از المپیک 2016 ریو در حال پوست‌اندازی است و نسل جدیدی از کشتی‌گیران به تیم‌های ملی فرنگی و آزاد راه یافته‌اند. تعویق یکساله بازی های المپیک فرصت مناسبی را نصیب کشتی‌گیران خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند با حضور در مسابقات متعدد بین‌المللی و تمرینات مختلف نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و نسبت به رفع آن نقاط اقدام کنند تا سطح تجربه آن‌ها افزایش یابد و بتوانند در بازی‌های المپیک نمایش بهتری ارائه کنند.

جوادی در مورد اینکه چه عاملی می‌تواند باعث موفقیت کشتی ایران در سال‌های آینده شود، گفت: در وهله اول امیدوارم مردم با رعایت موارد بهداشتی باعث قطع زنجیره ویروس کرونا شوند تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد. بدون شک اگر کشتی‌گیران ایران هرچه زودتر بتوانند تمرینات آماده‌سازی خود را در اردوها آغاز کنند از قابلیت بالاتری برای کسب موفقیت در میادین بین‌المللی برخوردار خواهند شد. حمایت مالی و معنوی از کشتی که ورزش اول ایران است مستلزم پیشرفت همیشگی این ورزش خواهد بود.

انتهای پیام/4048/

نظر شما