شناسهٔ خبر: 39047717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد مطرح کرد:

تکلیف‌مداری روحانیت با جهاد در جبهه سلامت/ تشکیل شبکه پاسخ به شبهات در فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: با شیوع این ویروس، طلاب حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز همگام با سایر روحانیون جهادی برای ارائه خدمات اجتماعی و جهاد در عرصه سلامت به میدان آمده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمؤمن موسوی در گفت و گو با خبرنگار «خبرگزاری حوزه»، با اشاره به نشر ویروس کرونا در کشور، گفت: با شیوع این ویروس، طلاب حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز همگام با سایر روحانیون جهادی برای ارائه خدمات اجتماعی و جهاد در عرصه سلامت به میدان آمده و مشغول گندزدایی و ضدعفونی مراکز تجاری، مساجد و خیابان ها و ... شدند.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همین مسأله موجب اسقبال مردم شهرها قرار گرفت و آنها هم برای انجام فعالیت بهتر، اقدام به پیشتیبانی و لجستیکی از طلاب و روحانیون جهادی کردند.

وی عنوان کرد: در اقدام دیگر یکی از مدارس علمیه استان به نام «ولایت» به تولید ماسک اختصاص یافته و طلاب و روحانیون نیز در این امر مشارکت جدی داشته اند.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وضعیت آموزشی حوزه استان اشاره کرد و گفت: این روزها به دلیل ویروس کرونا و تعطیلی مدارس علمیه و اهمیت تحصیل، صوت دروس از سوی اساتید مدراس در کانال ها برای استفاده طلاب بارگذاری می شود و طلاب با مراجعه به فضای مجازی ضمن گوش دادن صوت درسی، اقدام به تقریرنویسی می کنند.

وی عنوان کرد: مدیریت حوزه استان جدای از مباحث آموزشی، اقدام به راه اندازی شبکه ای از مبلغان فعال با حضور بیش ۲۰۰ مبلغ اعم از استاد، مشاور، متخصص در ادیان و مذاهب و... برای پاسخگویی به شبهاتی در ارتباط با ویروس کرونا، دلایل جنگ روانی دشمنان و هجمه به حوزه علمیه و شهر قم، اهمیت دعا و توسل و ... در فضای مجازی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه تلاش مبلغان متخصص در موضوعات مختلف در امر پاسخگویی به شبهات این است که به درستی و دقیق و متقن به سؤالات و شبهات پاسخ دهند تا ابهامی در ذهن سؤال کننده باقی نماند.

وی ضمن گلایه از کسانی که دنبال بهانه جویی و به نحوی ضربه زدن به حوزه های علمیه از طریق ایجاد شایعه علیه حوزه هستند، گفت: از زمان شیوع کرونا، مدارس علمیه این استان همانند سایر استانهای دیگر تعطیل شد، ولی افراد مغرض با شایعه پراکنی در فضای مجازی به بهانه های مختلف دنبال این بودند که نشر ویروس را به طلاب و حوزه های علمیه نسبت دهند و به مردم القاء کنند با وجود نشر ویروس و تأکید وزارت بهداشت، هنوز مدارس علمیه تعطیل نشده و طلاب مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس همه مدارس علمیه این استان و سایر استان های دیگر تعطیل شده است و حتی بعضی از مسئولان از نزدیک وارد بعضی مدارس علمیه شده و اوضاع را هم بررسی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این نوع فعالیت ها در فضای مجازی هدایت و برنامه ریزی شده و افرادی به دنبال تخریب حوزه های علمیه و بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت می باشند.

وی در پایان گفت: مردم بزرگوار گرفتار این نوع شیطنت ها از سوی خناثان در فضای مجازی نشوند و واقعیت را از مسئولان حوزه بشنوند.

۳۱۳/۴۰

نظر شما