شناسهٔ خبر: 39046632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دعوت نماینده، ولی فقیه و استاندار از مردم لرستان جهت پیشگیری از بیماری کرونا

نماینده، ولی فقیه، استاندار و رییس کل دادگستری لرستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بیانیه مشترک صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نماینده، ولی فقیه، استاندار و رییس کل دادگستری لرستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: حدود یک ماه است که کشور عزیزمان در اوج تحریم‌های شدید و ظالمانه اقتصادی و دارویی از سوی کشور‌های استکبار جهانی و ممانعت آن‌ها از ارسال وسایل و تجهیزات پزشکی و دارویی، درگیر مبارزه با انتشار ویروس کرونا و تأمین حفظ سلامتی آحاد ملت می‌باشد.

در ادامه بیانیه آمده است:در این مبارزه مدافعان سلامت و کادر پزشکی در خط مقدم و صف اول قرار گرفته و با فعالیت شبانه روزی و ایثار و فداکاری بی نظیر مشغول شناسایی و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیشگیری از شیوه و انتشار آن می‌باشد.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار مدافعان سلامت و مسؤولین بهداشتی و پزشکی کشور اجرا نمودن دستورالعمل ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی است که توسط ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.

در ادامه آمده است:لازمه کنترل اوضاع و قطع زنجیره انتشار ویروس مذکور و غلبه بر آن و بازگشت وضعیت عادی در استان نیازمند همکاری جدی و قوی شهروندان و هم استانی‌های عزیز و رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا می‌باشد.

بیانیه اضافه می‌کند: با توجه به اینکه حضور در اجتماعات و تردد‌های غیرضروری در خیابان‌ها و محل‌های پر ازدحام یکی از راه‌های اشاعه و انتقال سریع ویروس کرونا می‌باشد، لذا از هرگونه تشکیل اجتماعات مانند مراسم جشن و عروسی یا مجالس ترحیم و سایر تجمعات خودداری شود.

این بیانیه می‌افزاید:مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که از صداوسیما نیز اعلام گردیده، به جز واحد‌های صنفی و مراکز فروش موادغذایی و خوراکی و نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها و مراکز ضروری خدمات رسانی عمومی، سایر واحد‌های صنفی بایستی به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه مردم به آن‌ها تا زمان عادی شدن اوضاع تعطیل می‌باشند.

بیانیه ادامه می‌دهد:از هرگونه مسافرت غیرضروری به سایر شهرستان‌ها یا تردد‌های غیرضروری در داخل شهر‌ها خودداری گردد.
در ادامه آمده است: کلیه کسانی که نتیجه تست‌های کرونای آن‌ها مثبت می‌باشند، بایستی مطابق دستورات و تصمیمات مسؤولین علوم پزشکی تا حصول بهبودی در بیمارستان یا نقاهتگاه‌ها یا در خانه‌های خود بستری شده و از تردد در جامعه و انتقال ویروس به سایرین خودداری نمایند. در غیر این صورت وفق مقررات اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

این بیانیه می‌افزاید:با توجه به وضعیت خاص امسال و لزوم پیشگیری از شیوع بیماری و ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا، استدعا دارد در روز سیزدهم فروردین کماکان در منزل خود بمانید و به شعار در خانه بمانیم عمل کنیم و از تردد و حضور و تجمع در طبیعت خودداری کنیم.

بدیهی است نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی هم به صورت قاطع محدودیت لازم را اعمال و نسبت به صدور قبض جریمه (اعمال قانون) برای وسایل نقلیه اقدام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما