شناسهٔ خبر: 39046067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون اول رییس جمهور در ویدئو کنفرانس با استاندار مطرح کرد:

تعطیلی ها استمرار خواهد داشت/15درصد مردم کرونا را جدی نگرفتند

جهانگیری گفت: ۸۵ درصد مردم در استان ها به سفر نرفته اند اما ۱۵ درصد باقیمانده یا خطر کرونا را جدی نگرفته اند و یا به سلامت خود و دیگران بی توجه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، اسحاق جهانگیری عصر امروز(پنج شنبه) در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان چشم و چراغ ایران است و از هر نظر برای کشور استانی استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و تأثیرگذاری این استان نیز در سطح ملی است.

وی از شهرستان کاشان به عنوان شهرستانی مهم، بزرگ و تاریخی برای کشور یاد کرد و گفت: باید مسایل و مشکلات این شهرستان در خصوص کرونا به صورت جدی پیگیری و از تأمین اقلام مورد نیاز درمان مردم در این شهرستان اطمینان حاصل شود.

 

معاون اول رییس جمهور ویروس کرونا را دغدغه ای ملی و جهانی توصیف کرد و گفت: این ویروس نوظهور و عالمگیر به چالشی بزرگ برای جهان تبدیل شده و حتی کشورهای مهم و صنعتی نیز برای مقابله با این ویروس و تبعات آن، با چالش های جدی روبرو شده اند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه سلامت مردم کشور مهمترین اولویت دولت است و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد افزود: خوشبختانه همه نهادهای حاکمیتی، بخش های دولتی و خصوصی و آحاد مردم متحد شده اند و با انسجام و همدلی برای مقابله با ویروس کرونا مشارکت دارند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: انسجامی که امروز در کشور برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته است همانند اتحاد و انسجامی است که در دوران دفاع مقدس وجود داشت به گونه ای که همه بخش ها پای کار هستند و علاقه دارند قدمی در مسیر مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بردارند.

جهانگیری با یادآوری اینکه دولت از ابتدای شیوع کرونا اکثر بخش های اصلی خود را تعطیل کرد گفت: دولت از دهم اسفندماه دانشگاه ها و مدارس را تعطیل کرد و به جز بخش بهداشت و درمان که تأکید شد باید به صورت تمام وقت و سه شیفت فعال باشد، از کارکنان سایر بخش های دولت خواسته شد که در حد ضرورت و به صورت دورکاری و شیفتی در محل کار حضور داشته باشند و دلیل این حضور نیز تأمین نیازهای روزانه مردم بود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش های مذهبی نیز کار بزرگی در کشور انجام شد، از علما، مراجع و در رأس همه مقام معظم رهبری برای تصمیم گیری در خصوص تعطیلی اماکن مذهبی کشور قدردانی کرد و گفت: در تاریخ کشور سابقه نداشته که حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شوند. این تعطیلی ها نشان می دهد که اگر می خواهیم با ویروس کرونا مبارزه کنیم و اگر سلامت مردم موضوع اصلی جامعه است، مردم باید در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه گاهی در درک مشترک از خطر کرونا تفاهم در کشور وجود ندارد اظهار داشت: اگر ادراک مشترک از این خطر بزرگ در میان همه مسئولین و مردم وجود داشته باشد، دیگر نباید شاهد اقدامات متناقض نظیر به سفر رفتن تعدادی از خانوارها در این شرایط باشیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: گزارش ها نشان می دهد که ۸۵ درصد مردم در برخی استان ها به سفر نرفته اند اما ۱۵ درصد باقیمانده یا خطر کرونا را جدی نگرفته اند و یا به سلامت خود و دیگران بی توجه هستند چرا که هر فرد مبتلا می تواند تعداد زیادی از اطرافیان و افراد دیگر را نیز درگیر کند.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش های مسئولین استان اصفهان از تولید ده قلم کالای دانش بنیان برای مقابله با کرونا تصریح کرد: استان اصفهان مانند همیشه می درخشد و گزارش ارائه شده از اقلام دانش بنیان تولید شده گزارشی خوب و قابل تقدیر است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر استمرار تعطیلی ها خاطرنشان کرد: تا امروز بخش های زیادی از دولت و نظام برای جلوگیری از گسترش کرونا تعطیل شده اند و اگر نیاز باشد و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کند این تعطیلی ها استمرار خواهد داشت.

دکتر جهانگیری نقش مردم در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را تعیین کننده دانست و گفت: مردم باید به درخواست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر در خانه ماندن پاسخ مثبت دهند و از خروج از منزل به جز در موارد ضروری پرهیز کنند.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما