شناسهٔ خبر: 39044644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سفر‌های برون‌شهری قطع می‌شود

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تمام سفر‌های برون‌شهری قطع می‌شود، از قاطعیت نیروی انتظامی در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 سردار حسین اشتری با اشاره به اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، با اعلام تشدید محدودیت‌های تردد، از هموطنانی که برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اند، خواست سفر خود را لغو کنند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه در این طرح فقط ساکنان شهر‌ها اجازه ورود را خواهند داشت، گفت: مسافران و افراد غیربومی، اجازه عبور از کنار گذرشهر‌ها را دارند.

او بر مدیریت سفر توسط مسافران و بازگشت هرچه سریع‌تر آن‌ها به شهرهایشان تأکید کرد و گفت: از این عزیزان می‌خواهیم در نخستین فرصت به محل سکونت خود بازگردند.
<div id="video-display-embed-code_277433" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/770793/277433?width=400&height=300"></script></div>

او بیان کرد: تمام سفر‌های برون‌شهری قطع می‌شود البته خودرو‌های نقلیه باری حامل مواد غذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش‌نشانی از این موضوع مستثنی خواهند بود.

اشتری بر فعالیت واحد‌های صنفی نظیر نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، فروشگاه‌های مواد غذایی و خوراکی و سایر مراکز که مایحتاج ضروری و نیاز اولیه مردم را عرضه می‌کنند، تأکید و تصریح کرد: این صنوف هرگز تعطیل نمی‌شوند و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با ابراز اینکه لیست صنوفی که باید حتماً تعطیل شوند، تهیه شده است و تا پایان طرح اجازه فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: فعالیت صنوفی که خدمت‌رسانی آن‌ها به مردم در حد ضرورت است، به‌عهده استانداری‌ها گذاشته شده است.

او از توقیف خودرو، جریمه راننده و پلمب واحد‌های صنفی در صورت تخلف از قوانین خبر داد و گفت: در صورتی که رانندگان خودرو‌ها که ورود آن‌ها به شهر‌های غیر محل سکونت ممنوع شده، به این شهر‌ها وارد شوند، مرتکب تخلف شده‌اند و تا یک ماه خودرو‌های آن‌ها توقیف می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

او ادامه داد: رانندگان خودرو‌های متخلف پس از ثبت تخلف، به شهر محل سکونت خود بازگردانده می‌شوند و مراحل بعدی جریمه و توقیف در شهر محل سکونت انجام خواهد شد.

به‌گفته اشتری، اصنافی که از این مقررات تخلف کنند برابر قانون محل کسب آن‌ها پلمب خواهد شد.

رئیس پلیس کشور یادآور شد: اجرای این طرح مطالبه عمومی بوده و مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان عزیز است البته نیروی انتظامی با قاطعیت کامل این طرح را اجرا می‌کند.

امروز سردار اشتری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با تمام فرماندهان مرزبانی کشور درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مرز‌ها و ارائه خدمات به مرزنشینان، دستورات لازم را صادر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما