شناسهٔ خبر: 39039257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

شناسایی 2389 نفر بیمار جدید کرونایی در ایران/ تعداد مبتلایان به 29 هزار نفر و فوت شدگان به 2234 تن رسید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام‌کرد: تا به حال ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا (corona) مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز پنج شنبه در مورد آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن گفت: از ظهر روز قبل تا امروز و طبق یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.

او افزود: خوش بختانه تا به حال ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور اظهار‌کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند. حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

او بیان کرد: سامانه salamat.gov.ir مسیری است که ما را به سمت شناسایی و مداخله زود هنگام درباره ویروس کرونا می برد. این مسیر توانسته ما را در ریل مدیریت این بیماری قرار بدهد. تا به حال ۵۰ میلیون نفر غربالگری شده اند و اکنون در انتظار حدود ۳۰ میلیون نفری هستیم که در این سامانه ثبت نام نکرده اند و هنوز غربالگری نشده اند.

جهانپور خاطرنشان کرد: باتوجه به روند مدیریت کووید ۱۹ هرچند همچنان با روند شیوع و انتشار در استان های مختلف روبرو هستیم، ولی بیماری در مدیریت نظام سلامت است. بخش عمده این اقدام مدیون همراهی مردم با ستاد ملی مبارزه با کرونا و مشارکت در بسیج ملی است.

نظر شما